Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu
Menu góra
Strona startowa Aktualności Sprawozdania z wykonania budżetu
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego sporządzony na dzień 31 grudnia 2019r. (w zł.) - Sprawozdania z wykonania budżetu, menu 1260, artykuł 3358 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Sprawozdania z wykonania budżetu

Bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego sporządzony na dzień 31 grudnia 2019r. (w zł.)

Treść sprawozdania

 

Tabela nr 1
Główne składniki aktywów trwałych

Lp. Nazwa grupy rodzajowej   składnika aktywów  Wartość - stan na   początek roku obrotowego Zwiększenie   wartości Ogółem zwiększenie   wartości
    (4+5+6)
Zmniejszenie wartości Ogółem zmniejszenie   wartości
    (8+9+10+11)
Wartość - stan na koniec   roku obrotowego
    (3+7-12)
Umorzenia Wartość   netto składników aktywów
aktualizacja  przychody przemieszczenie   *) aktualizacja  zbycie likwidacja inne   *) Umorzenie   - stan na początek roku obrotowego Zwiększenie   umorzenia (aktualizacja, amortyzacja za rok obrotowy) Zmniejszenie   umorzenia Umorzenie   - stan na koniec roku obrotowego
    (14+15-16)
stan   na początek roku obrotowego
    (3-14)
stan   na koniec roku obrotowego
    (13-17)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
1 Wartości   niematerialne i prawne 86 190,95 0,00 128 344,54 0,00 128 344,54 0,00 0,00 36 121,48 0,00 36 121,48 178 414,01 78 743,30 131 536,39 36 121,48 174 158,21 7 447,65 4 255,80
2 Środki   trwałe: 54 398 968,48 0,00 4 613 108,52 0,00 4 613 108,52 0,00 20 000,00 63 882,96 0,00 83 882,96 58 928 194,04 35 752 460,38 1 983 989,12 51 882,96 37 684 566,54 18 646 508,10 21 243 627,50
Grupa 0 Grunty 837 713,76 0,00 2 704 307,66 0,00 2 704 307,66 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 3 542 021,42 0,00 0,00 0,00 0,00 837 713,76 3 542 021,42
Grupa 1 Budynki   i lokale oraz spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego i spółdzielcze   własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego 9 187 454,40 0,00 340 000,00 0,00 340 000,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 9 527 454,40 3 899 311,38 275 799,53 0,00 4 175 110,91 5 288 143,02 5 352 343,49
Grupa 2 Obiekty   inżynierii lądowej i wodnej 42 817 628,88 0,00 1 450 040,09 0,00 1 450 040,09 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 44 267 668,97 30 576 977,07 1 639 618,70 0,00 32 216 595,77 12 240 651,81 12 051 073,20
Grupa 3 Kotły   i maszyny energetyczne 44 715,45 0,00 20 000,00 0,00 20 000,00 0,00 20 000,00 0,00 0,00 20 000,00 44 715,45 3 130,08 3 130,08 0,00 6 260,16 41 585,37 38 455,29
Grupa 4 Maszyny,   urządzenia i aparaty ogólnego zastosowania 658 412,02 0,00 33 461,30 0,00 33 461,30 0,00 0,00 63 882,96 0,00 63 882,96 627 990,36 629 322,30 13 737,40 51 882,96 591 176,74 29 089,72 36 813,62
Grupa 5 Maszyny,   urządzenia i aparaty specjalistyczne 70 366,92 0,00 52 999,47 0,00 52 999,47 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 123 366,39 52 486,92 3 480,00 0,00 55 966,92 17 880,00 67 399,47
Grupa 6 Urządzenia   techniczne 118 950,95 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 118 950,95 57 673,65 8 659,65 0,00 66 333,30 61 277,30 52 617,65
Grupa 7 Środki   transportu 554 801,40 0,00 12 300,00 0,00 12 300,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 567 101,40 461 271,93 26 195,23 0,00 487 467,16 93 529,47 79 634,24
Grupa 8 Narzędzia,   przyrządy, ruchomości i wyposażenie, gdzie indziej niesklasyfikowane 108 924,70 0,00 0 0,00 0,00 0,00 0,00 0 0,00 0,00 108 924,70 72 287,05 13 368,53 0,00 85 655,58 36 637,65 23 269,12
Grupa 9 Inwentarz   żywy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
3 Zbiory   biblioteczne 103 577,03 0,00 17 209,82 0,00 17 209,82 0,00 0,00 1 329,05 4 923,88 6 252,93 114 533,92 103 577,03 17 209,82 6 252,93 114 533,92 0,00 0,00
4 Pozostałe   środki trwałe 1 262 246,86 0,00 214 090,24 0,00 214 090,24 0,00 0,00 62 290,17 0,00 62 290,17 1 414 046,93 1 262 246,86 214 090,24 62 290,17 1 414 046,93 0,00 0,00
RAZEM: 55 850 983,32 0,00 4 972 753,12 0,00 4 972 753,12 0,00 20 000,00 163 623,66 4 923,88 188 547,54 60 635 188,90 37 197 027,57 2 195 025,50 308 347,61 39 387 305,60 18 653 955,75 21 247 883,30

 Treść tabeli nr 1 w wersji pliku PDF

 

 

Tabela nr 2
Grunty oddane przez jednostkę w użytkowanie wieczyste

L.p. Treść Stan na początek   okresu Zmiany Stan na koniec okresu   okresu
Zwiększenia Zmniejszenia
1 Lokalizacja Bolesławiec X X X X
Nr   działki Powierzchnia (m2) X X X X
993/6 0,0407 32 430,00 0,00 0,00 32   430,00
993/7 0,0233
  999/8 0,1364
  999/9 0,0737
2 Nr działki Powierzchnia (m2) X X X  
999/10 0,1728 0,00 48 200,00 0,00 48   200,00
999/11 0,0522 0,00 14 550,00 0,00 14   550,00
Razem 0,4991 32 430,00 62 750,00 0,00 95   180,00

 

Tabela nr 3
Wartość nieamortyzowanych lub nieumarzanych przez jednostkę środków trwałych, uzywanych na podstawie umów najmu, dzierżawy i innych umów, w tym z tytułu leasingu

Lp. Wyszczególnienie Stan na początek roku obrotowego Zwiększenia  Zmniejszenia  Stan na koniec roku obrotowego
1. Umowa   nr 1795/SOO/1018012/2007 z dn. 20.12.2007r. 23 137,08 0,00 0,00 23 137,08
2. Umowa   nr 659/MPIPS/KDR/2015 z dn. 15.09.2015r. 4 234,89 0,00 0,00 4 234,89
3. Umowa   nr 62/10/EMP/2013 z dn. 23.12.2013r. 1 469,28 0,00 0,00 1 469,28
RAZEM: 28 841,25 0,00 0,00 28 841,25

 

Tabela nr 4
Liczba i wartość posiadanych papierów wartościowych, w tym akcji, udziałów oraz dłużnych papierów wartościowych

L.p. Wyszczególnienie Stan na początek okresu Zwiększena Zmniejszenia Stan na koniec okresu
ilość wartość ilość wartość ilość wartość ilość  wartość
1. Akcje 0 0,00 0 0,00 0 0,00 0 0,00
1.1 --------------- 0 0,00 0 0,00 0 0,00 0 0,00
2. Udziały 0 0,00 2 2 000,00 0 0,00 2 2 000,00
2.1 Udziały   w spółce z o.o. z /s w Kaliszu Oświetlenie Uliczne i Drogowe  0 0,00 2 2 000,00 0 0,00 2 2 000,00
3. Dłużne   papiery wartościowe 0 0,00 0 0,00 0 0,00 0 0,00
3.1. --------------- 0 0,00 0 0,00 0 0,00 0 0,00
4. Inne   papiery wartościowe 0 0,00 0 0,00 0 0,00 0 0,00
4.1 --------------- 0 0,00 0 0,00 0 0,00 0 0,00
  Razem 0 0,00 2 2 000,00 0 0,00 2 2 000,00

 

Tabela nr 5
Informacja o stanie rezerw

Lp. Wyszczególnienie Stan na początek roku obrotowego Zwiększenia Zmniejszenia Stan na koniec roku   obrotowego
   
1. Rezerwy 162   687,99 0,00 139   580,58 23   107,41
2. Rezerwy   zadania kryzysowe  56   000,00 0,00 3   600,01 52   399,99
RAZEM: 218   687,99 0,00 143 180,59 75 507,40

 

 

 

 

 

 

 

Tabela nr 6
Pozostały okres spłat zobowiazań długoterminowych

Lp. Wyszczególnienie (zobowiązania według pozycji bilansu) Okres   wymagalności Razem
powyżej 1 roku do 3 lat powyżej   3 lat do 5 lat powyżej   5 lat
1 I.1.2   Długoterminowe 433 288,03 - 2   264 925,46 2   698 213,49
2 --- 0,00 0,00 0,00 0,00
RAZEM: 433   288,03 0,00 2 264 925,46 2 698 213,49

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tabela nr 7
Kwota zobowiązań warunkowych, w tym również udzielonych gwarancji i poręczeń, także wekslowych według stanu na dzień bilansowy niewykazanych w bilansie

Lp. Wyszczególnienie                                                        (rodzaj udzielonych gwarancji i poręczeń, także wekslowych) Kwota   udzielonych gwarancji i poręczeń, także wekslowych Kwota   zobowiązań zabezpieczonych udzielonymi gwarancjami i poręczeniami, także   wekslowych
1. Poręczenia wekslowe 4 378   138,95 2 698 213,49
  Razem 4 378   138,95 2 698 213,49

 

 

 

 

 

 

 

 

Tabela nr 8
Kwota otrzymanych gwarancji i poręczeń, także wekslowych według stanu ma dzień bilansowy niewykazanych w bilansie

 

Lp. Wyszczególnienie                                                                                 (rodzaj otrzymanych gwarancji i poręczeń, także wekslowych) Kwota   otrzymanych gwarancji i poręczeń, także wekslowych
1. Gwarancja   należytego wykonania  kontraktu i   usuniecia wad i usterek  140 866,32
  Razem 140 866,32

 

 

 

 

 

 

 

Tabela nr 9
Wypłacone świadczenia pracownicze

Lp. Wyszczególnienie Kwota   wypłaconych środków pieniężnych
1 2 3
Świadczenia pracownicze:
1 nagrody   jubileuszowe 86   169,39
2 odprawy   emerytalne 40   040,24
Razem 126 209,63

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tabela nr 10
Środki trwałe w budowie

Lp. Wyszczególnienie Wartość
1 2 3
1 Koszt   wytworzenia środków trwałych w budowie * 63   863,16
- w   tym odsetki oraz różnice kursowe, które powiększyły koszt wytworzenia środków   trwałych w budowie 0,00

 

 

 

 

 

 

* obroty WN konta 080

 

Tabela nr 11
Przychody i koszty o nadzwyczajnej wartości lub które wystąpiły incydentalnie

Lp. Wyszczególnienie Poprzedni rok   obrotowy Bieżący rok   obrotowy
1 2 3 4
1 Przychody 300   000,00 0,00
  –   o nadzwyczajnej wartości, w tym: 0,00 0,00
  –   które wystąpiły incydentalnie, w tym: 300   000,00 0,00
  darowizna   od Spółki Kółek Rolniczych z/s w Bolesławcu 300   000,00 0,00
2 Koszty 0,00 0,00
  –   o nadzwyczajnej wartości, w tym: 0,00 0,00
  –   które wystąpiły incydentalnie, w tym: 0,00 0,00

 

 

Informacja dodatkowa

I. Wprowadzenie do   sprawozdania finansowego, obejmuje w szczególności:
1.  
1.1 Nazwa   jednostki
  Urząd   Gminy Bolesławiec
1.2 Siedziba   jednostki
  Gmina   Bolesławiec, powiat: Wieruszów, województwo: łódzkie
1.3 Adres   jednostki
  ul.   Rynek 1, 98-430 Bolesławiec
1.4 Podstawowy   przedmiot działalności jednostki
  Działalność   jednostki w zakresie administracji publicznej
2. wskazanie   okresu objętego sprawozdaniem
  01.01.2019   - 31.12.2019r.
3. wskazanie,   że sprawozdanie finansowe zawiera dane łączne, jeżeli w skład jednostki   nadrzędnej lub jednostki samorządu terytorialnego wchodzą jednostki   sporządzające samodzielne sprawozdania finansowe
  ---------
4. omówienie   przyjętych zasad (polityki) rachunkowości, w tym metod wyceny aktywów i   pasywów (także amortyzacji)
  Polityka   rachunkowości - zarządzenie nr 70/2010 Wójta Gminy Bolesławiec z dnia 31   grudnia 2010r. z późniejszymi zmianami.
   Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach   publicznych (Dz. U. z 2019r. Poz. 869 z późniejszymi zmianami)
  Rozporządzenie   Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017r. w sprawie rachunkowości   oraz planu kont (Dz. U. z 2017r. Poz. 1911)
  Ustawa   z dnia 29 wrześna 1994 o rachunkowości (Dz. U. z 2016r. poz. 1047 ze   zmianami)
  Zarządzenie   nr 64/2016 Wójta Gminy Bolesławiecz dnia 29 grudnia 2016 w sprawie   scentralizowanych zasad rozliczania podatku VAT w Gminie Bolesławiec i jej   jednostkach budżetowych. 
5. inne   informacje
  ---------
II. Dodatkowe   informacje i objaśnienia obejmują w szczególności:
1.  
1.1. szczegółowy   zakres zmian wartości grup rodzajowych środków trwałych, wartości   niematerialnych i prawnych, zawierający stan tych aktywów na początek roku   obrotowego, zwiększenia i zmniejszenia z tytułu: aktualizacji wartości,   nabycia, rozchodu, przemieszczenia wewnętrznego oraz stan końcowy, a dla   majątku amortyzowanego - podobne przedstawienie stanów i tytułów zmian   dotychczasowej amortyzacji lub umorzenia
  Informacja   szczegółowa została przedstawiona w formie tabelarycznej. Tabela nr 1 do   niniejszego sprawozdania. 
1.2. aktualną   wartość rynkową środków trwałych, w tym dóbr kultury - o ile jednostka   dysponuje takimi informacjami
  Brak   informacji
1.3. kwotę   dokonanych w trakcie roku obrotowego odpisów aktualizujących wartość aktywów   trwałych odrębnie dla długoterminowych aktywów niefinansowych oraz   długoterminowych aktywów finansowych
  Nie   dotyczy
1.4. wartość   gruntów użytkowanych wieczyście
  Informacja   szczegółowa została przedstawiona w formie tabelarycznej. Tabela nr 2 do   niniejszego sprawozdania. 
1.5. wartość   nieamortyzowanych lub nieumarzanych przez jednostkę środków trwałych,   używanych na podstawie umów najmu, dzierżawy i innych umów, w tym z tytułu   umów leasingu
  Informacja   szczegółowa została przedstawiona w formie tabelarycznej. Tabela nr 3 do   niniejszego sprawozdania. 
1.6. liczbę   oraz wartość posiadanych papierów wartościowych, w tym akcji i udziałów oraz   dłużnych papierów wartościowych
  Informacja   szczegółowa została przedstawiona w formie tabelarycznej. Tabela nr 4 do   niniejszego sprawozdania. 
1.7. dane   o odpisach aktualizujących wartość należności, ze wskazaniem stanu na   początek roku obrotowego, zwiększeniach, wykorzystaniu, rozwiązaniu i stanie   na koniec roku obrotowego, z uwzględnieniem należności finansowych jednostek   samorządu terytorialnego (stan pożyczek zagrożonych)
  Nie   dotyczy
1.8. dane   o stanie rezerw według celu ich utworzenia na początek roku obrotowego,   zwiększeniach wykorzystaniu, rozwiązaniu i stanie końcowym
  Informacja   szczegółowa została przedstawiona w formie tabelarycznej. Tabela nr 5 do   niniejszego sprawozdania. 
1.9. podział   zobowiązań długoterminowych według pozycji bilansu o pozostałym od dnia   bilansowego, przewidywanym umową lub wynikającym z innego tytułu prawnego,   okresie spłaty:
a) powyżej   1 roku do 3 lat
  Nie   dotyczy
b) powyżej   3 do 5 lat
  Nie   dotyczy
c) powyżej   5 lat
  Nie   dotyczy
1.10. kwotę   zobowiązań w sytuacji gdy jednostka kwalifikuje umowy leasingu zgodnie z   przepisami podatkowymi (leasing operacyjny), a według przepisów o   rachunkowości byłby to leasing finansowy lub zwrotny z podziałem na kwotę   zobowiązań z tytułu leasingu finansowego lub leasingu zwrotnego
  Nie   dotyczy
1.11. łączną   kwotę zobowiązań zabezpieczonych na majątku jednostki ze wskazaniem   charakteru i formy tych zabezpieczeń
  Nie   dotyczy
1.12. łączną   kwotę zobowiązań warunkowych, w tym również udzielonych przez jednostkę   gwarancji i poręczeń, także wekslowych, niewykazanych w bilansie, ze   wskazaniem zobowiązań zabezpieczonych na majątku jednostki oraz charakteru i   formy tych zabezpieczeń
  Nie   dotyczy
1.13. wykaz   istotnych pozycji czynnych i biernych rozliczeń międzyokresowych w tym kwotę   czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów stanowiących różnicę między   wartością otrzymanych finansowych składników aktywów a zobowiązaniem zapłaty   za nie
  Nie   dotyczy
1.14. łączną   kwotę otrzymanych przez jednostkę gwarancji i poręczeń niewykazanych w   bilansie
  Informacja   szczegółowa została przedstawiona w formie tabelarycznej. Tabela nr 7 do   niniejszego sprawozdania. 
1.15. kwotę   wypłaconych środków pieniężnych na świadczenia pracownicze
  Informacja   szczegółowa została przedstawiona w formie tabelarycznej. Tabela nr 8 do   niniejszego sprawozdania. 
1.16. inne   informacje
  ---------
2.  
2.1. wysokość   odpisów aktualizujących wartość zapasów
  Nie   dotyczy
2.2. koszt   wytworzenia środków trwałych w budowie, w tym odsetki oraz różnice kursowe,   które powiększyły koszt wytworzenia środków trwałych w budowie w roku   obrotowym
  Informacja   szczegółowa została przedstawiona w formie tabelarycznej. Tabela nr 9 do   niniejszego sprawozdania. 
2.3. kwotę   i charakter poszczególnych pozycji przychodów lub kosztów o nadzwyczajnej   wartości lub które wystąpiły incydentalnie
  Informacja   szczegółowa została przedstawiona w formie tabelarycznej. Tabela nr 10 do   niniejszego sprawozdania. 
2.4  informację   o kwocie należności z tytułu podatków realizowanych przez organy podatkowe   podległe ministrowi
    właściwemu do spraw finansów publicznych wykazywanych w sprawozdaniu z   wykonania planu dochodów
    budżetowych
  Nie   dotyczy
2.5. inne   informacje
  ---------
3. Inne   informacje niż wymienione powyżej, jeżeli mogłyby w istotny sposób wpłynąć na   ocenę sytuacji majątkowej i finansowej oraz wynik finansowy jednostki
  ---------

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Jarosław Jeziorowski
(główny księgowy)

 

 

 

Dorota Makówka
(kierownik jednostki)

 

 

 

29 maja 2020r.

 

Metryka

sporządzono
2020-06-22 przez Jeziorowski Jarosław
udostępniono
2020-06-22 00:00 przez Bak Arkadiusz
zmodyfikowano
2020-06-24 12:24 przez Bak Arkadiusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
182
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.