Odpowiedź na interpelację z dn. 18.05.2020r.
Urząd Gminy w Bolesławcu w odpowiedzi na interpelację Przewodniczącego Rady Gminy udziela informacji na niżej wymienione pytania:
- 1. ,,Proszę o bieżące utrzymanie dróg w miejscowości Piaski a mianowicie załatanie dziury na skrzyżowaniu z drogą powiatową koło posesji nr 1. Podobna sytuacja jest na skrzyżowaniu na Stare Piaski od strony Bolesławca. Ponadto, proszę o chemiczne usunięcie zachwaszczenia na drodze na Stare Piaski.”
Bieżące naprawy i odchwaszczanie dróg w miejscowości Piaski zostaną wykonane w miesiącu czerwcu 2020 roku.
- 2. ,,Proszę o więcej informacji na temat pisma Strażaków OSP Bolesławiec w sprawie przekazania obiektu gminie, kto na dzień dzisiejszy odpowiada za ten budynek.”
W celu przekazania obiektu niezbędna jest inwentaryzacja mienia znajdującego się w budynku. OSP Bolesławiec zobowiązało się do przygotowania spisu inwentaryzacyjnego, na podstawie którego mienie stanowiące wyposażenie budynku zostanie przekazane Gminie. Do chwili obecnej wykaz taki nie został przygotowany. Za budynek po wygaśnięciu umowy odpowiada właściciel czyli Gmina Bolesławiec.
- 3. „Czy gmina podpisała porozumienie z NFOS i GW w sprawie czystego powietrza (nowa wersja, tzw. czyste powietrze 2,0)?”
Gmina Bolesławiec na chwilę obecną nie posiada podpisanej umowy z NFOSiGW na działania w ramach programu „Czyste Powietrze”.
Program w wersji 2.0 jest zbudowany na nowych zadaniach, które nie wszystkie mogą być zrealizowane przez naszą gminę, m.in. kwestia udzielania pożyczek osobom uprawnionym do zwiększonego dofinansowania czy też możliwości łączenia dotacji z programami gminnymi (brak tego rodzaju dotacji w naszej gminie). Jest on stosunkowo nowy (funkcjonuje od 15 maja 2020 r.) i obecnie zgłębiamy wiedzę w tym zakresie o ewentualnych obowiązkach ze strony urzędu. Konsultujemy to działanie również z innymi jednostkami samorządu terytorialnego.
- 4. ,,Prosiłbym o informację w sprawie:
- czy przekazała Pani petycję mieszkańców odnośnie obwodnicy Bolesławca Starostwu Powiatowemu w Wieruszowie?
- czy były prowadzone jakieś rozmowy?”
Petycja przekazana została postanowieniem Starostwu Powiatowemu w Wieruszowie w dn. 29.01.2020 roku. W odpowiedzi od Starostwa uzyskaliśmy pisemną informację w dn. 13.03.2020r, że petycja została przesłana do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu z wnioskiem o stwierdzenie nieważności postanowienia. Organ odwoławczy nie przesłał do Gminy żadnej informacji o toczącym się postępowaniu. W dniu 15.05.2020 roku Starostwo Powiatowe w Wieruszowie zwróciło petycję do Gminy uznając, że,,petycja złożona przez Mieszkańców Bolesławca winna bowiem być rozpatrywana w drodze przepisów wynikających z w/w ustawy przez Radę Gminy w Bolesławcu a nie przekazywana do Starostwa Powiatowego w Wieruszowie…” Pan Jerzy Dela - Radca Prawny Urzędu Gminy w Bolesławcu podczas rozmowy telefonicznej w dn. 03.06.2020 roku z Sekretarzem Powiatu Panią Agnieszką Polus uzyskał informację, że Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Sieradzu stwierdziło, że nie jest organem właściwym do prowadzenia postępowania w przedmiotowej sprawie. Ustalono również, że w najbliższym czasie odbędzie się spotkanie Przewodniczącego Komisji Skarg, wniosków i petycji Rady Gminy w Bolesławcu w celu sformułowania stanowiska w sprawie powyższej petycji oraz przedstawienie stosownej informacji Radzie Gminy i zainteresowanym na najbliższej sesji Rady Gminy w Bolesławcu.
- 5. „Co z organizacją urzędu po tzw. audycie, od kiedy zacznie obowiązywać nowa organizacja urzędu?”
Od 1 lipca 2020 r. zacznie obowiązywać nowa organizacja Urzędu Gminy w Bolesławcu, polegająca m.in. na utworzeniu nowych referatów (zniesienie tzw. samodzielnych stanowisk). W chwili obecnej podejmowane są działania w celu uzupełnienia braków kadrowych w urzędzie.
- 6. ,,Chciałbym dowiedzieć się ile kosztował remont przystanku w Bolesławcu wraz z kioskiem i czy ktoś złożył ofertę na jego wydzierżawienie?”
Całkowity koszt remontu przystanku wraz z pomieszczeniem kiosku w Rynku w Bolesławcu wyniósł 5438,64 zł brutto. W dniu 6 marca 2020 roku opublikowano wykaz nieruchomości (Kiosku) przeznaczonej do wydzierżawienia w drodze przetargu. Ze względu na panującą pandemię COVID-19 ogłoszenie o przetargu zostało wstrzymane do ustabilizowania w/w sytuacji. Każdorazowa obowiązkowa publikacja ogłoszenia o przetargu wiąże się z kosztami, a w obecnej sytuacji ekonomicznej jest małe prawdopodobieństwo znalezienia dzierżawcy. Ogłoszenie o przetargu na dzierżawę kiosku nastąpi najwcześniej w lipcu i jest uzależnione od sytuacji na rynku gospodarczym.
- 7. ,,Ile kosztował remont gabinetu Pani Wójt, z jakich środków został pokryty, i z którego budżetu 2019 r. czy 2020 r.?”
Wydatki związane z remontem gabinetu Pani Wójt pokryte były ze środków bieżących budżetu gminy – z rozdziału 75023 administracja publiczna i wyniosły:
- w 2019 roku 5 713,44 zł
- w 2020 roku + 1 273,91 zł
= 6987,35 zł
Wyk: M.B.,
A.M.