Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu
Menu góra
Strona startowa Aktualności Protokoły z sesji Rok 2017
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Protokół z XXVII sesji Rady Gminy w Bolesławcu - Rok 2017, menu 1198, artykuł 2516 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rok 2017

Protokół z XXVII sesji Rady Gminy w Bolesławcu

Protokół sporządzony w dniu 27 października 2017 r. z XXVII Sesji Rady Gminy w Bolesławcu.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

  1. 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

---------------------------------------------------------------------

Otwarcia XXVII Sesji Rady Gminy w Bolesławcu dokonała przewodnicząca Rady Pani Teresa Piotrowicz.

W oparciu o załączoną listę obecności stwierdziła,że obrady sesji są prawomocne.

  1. 2. Przyjęcie porządku obrad.

----------------------------------

Przewodnicząca Rady odczytała proponowany porządek sesji.

Treść w załączeniu.Następnie pyta czy są uwagi lub inne propozycje.

W drodze głosowania odczytany porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

  1. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.

---------------------------------------------------

Protokół był dostępny i czy są uwagi pyta Przewodnicząca Rady i zarządza głosowanie w wyniku którego protokół przyjęto jednogłośnie bez zmian.

  1. 4. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2017.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady przystępuje do podjęcia uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2017 i prosi o opinie komisji.

Pozytywne opinie komisji w załączeniu.

Następnie otwiera dyskusję i pyta czy są uwagi.

Czyta projekt uchwały.Po oczytaniu projektu uchwały zarządza głosowanie w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie. Przewodnicząca Rady stwierdza, że zmiany w budżecie gminy na rok 2017 zostały uchwalone.

5.Podjęciecie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej

gminy Bolesławiec na lata 2017 – 2027.

Przewodnicząca Rady stwierdza,że konsekwencją zmian w budżecie gminy jest zmiana wieloletniej prognozy finansowej gminy Bolesławiec.

Głównie to odstąpienie od pożyczki na wodociąg w Mieleszynie,ponieważ zadanie zostało przełożone do realizacji na 2018 r. i prosi o opinie komisji

Pozytywne opinie komisji stałych rady w załączeniu do protokołu.

Następnie Przewodnicząca Rady czyta projekt uchwały i zarządza głosowanie w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie.

Przewodnicząca Rady stwierdza, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała w załączeniu.

6.Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków do urządzeń kanalizacyjnych na rok 2018.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady informuje,że na podstawie przeprowadzonej kalkulacji

Wójt zaproponował cenę 1 m:3 wody w wysokości- 2,69 zł do celów socjalno-bytowych i 3,10 zł do celów produkcyjnych i 4,47 za m:3 ścieków.

Cenę wody obniżono o 0,14 gr, a o tę samą kwotę tj. 14 gr podniesiono cenę 1m:3 ścieków.

Następnie prosi o opinie komisji.

Pozytywne opinie komisji zatwierdzające zaproponowane przez Wójta Gminy stawki w załączeniu.

Przewodnicząca Rady pyta czy są uwagi bądź pytania do proponowanych taryf na rok 2018.

Treść stawek,taryf w załączeniu.

Wójt informuje o zadłużeniu wobec gminy za ścieki i wodę na wodociągu w Żdżarach:

Radostów – 1 500 zł

Zdżary – 7 000 zł

Wiewiórka - 300 zł.

Radna Cierkosz Iwona stwierdza, że stawki obniżone dla Radostowa,ponieważ Radostów nie płaci za ścieki, a przez co pomniejszenie wpływów z wody do budżetu gminy. Trzeba się zastanowić nad odłączeniem się od Radostowa.

Wójt słuszna uwaga,ale innej taryfy nie można ustalić. Ponadto Radostów partycypował w kosztach budowy sieci wodociągowej.

Gmina nic nie może zrobić bo nitka biegnie przez Podjaworek po drodze kilka studzienek i płukanie sieci odbywa się w Radostowie. Gmina nie traci na Radostowie.Większość kwoty zadłużenia za wodę to za rok bieżący.

Skarbnik informuje, że zadłużenie za wodę ogółem wynosi 118 095 zł w tym od osób fizycznych 1 700 zł. Główne zadłużenie to Golf OAZA SPA.

Zadłużenie za ścieki to kwota 174,923 w tym 38 250,00 osoby fizyczne. Wysłano 166 wezwań o zapłatę za wodę.

Wysłano 148 wezwań o zapłatę za ścieki.

Przewodnicząca Rady czyta projekt uchwały i zarządza głosowanie którego wynik jest następujący:

Za głosowało - 14 radnych

Przeciw - 0

Wstrzymał się - 1 radny

Przewodnicząca Rady stwierdza, że taryfy zaproponowane przez Wójta Gminy zostały uchwalone.

Treść w załączeniu.

7. Podjęcie uchwały w sprawie ceny 1dt żyta jako podstawę naliczenia podatku rolnego w Gminie Bolesławiec na rok 2018.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady informuje, że propozycja Wójta to 45,00 zł za 1 dt ceny żyta do podatku rolnego na rok 2018 i prosi o propozycje komisji.

Przewodniczący komisji przedstawili propozycje swoich komisji,które wynoszą 45 zł z a 1 dt żyta zgodnie z propozycją Wójta.

Przewodnicząca Rady czyta projekt uchwały.

Następnie zarządza głosowanie w wyniku którego jednogłośnie przyjęto cenę 1 dt żyta jako podstawę naliczenia podatku rolnego na rok 2018 w gminie Bolesławiec.

8. Podjęcie uchwały w sprawie współpracy z organizacjami pozarządowymi na rok 2018.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady informuje,że,że rada jest zobligowania do uchwalenia programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie i prosi o opinie komisji stałych rady.

Pozytywne opinie komisji w załączeniu.

Następnie pyta czy są uwagi i czyta projekt uchwały. Po jej odczytaniu zarządza głosowanie którego wynik jest następujący:

Za głosowało-14

Przeciw- 0

Wstrzymał się 1 radny

Treść w załączeniu.

Przewodnicząca Rady stwierdza,że uchwała została podjęta przy jednym głosie wstrzymującym.

9.Podjęcie uchwały w sprawie zbycia udziału w nieruchomości rolnej zabudowanej na rzecz współwłaściciela nieruchomości.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady przystępuje do podjęcia uchwały i prosi o opinie komisji.

Pozytywne opinie komisji w załączeniu.

Następnie Przewodnicząca Rady otwiera dyskusję.

Radna Nowakowska pyta dlaczego gmina ¾ wartości nieruchomości a nie ½ jak było poprzednio skoro żona zmarłego nie miała rodzeństwa ani dzieci.Pani Wójcik czuje się oszukana.

Wójt można się z tym nie zgadzać ale takie jest postanowienie sądu i tego należy się trzymać.

Starostwo wydział geodezji inaczej zinterpretowało postanowienie sądu jak księgi wieczyste,a przy sprzedaży należy brać pod uwagę księgi, a w księgach jest ¾ udziału gminy, a nie jak w geodezji ½.Gmina z mocy prawa dziedziczy ¾.

Sekretarz informuje, że współwłaścicielka nieruchomości odwoływała się od postanowienia sądu rejonowego do sądu okręgowego, który utrzymał w mocy postanowienie sądu pierwszej instancji w którym mówi się o ¾ udziału gminy.

Przewodnicząca Rady przystępuje do głosowania którego wynik jest następujący:

Za głosowało – 13 radnych

Przeciw – 0

Wstrzymało się 2 radnych.

Przewodnicząca Rady stwierdza,że uchwała została przyjęta.


10.Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych radnych i pracowników Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Wójt Gminy przedstawił informacje o złożonych oświadczeniach majątkowych pracowników Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych.

Treść informacji w załączeniu.

Następnie Przewodnicząca Rady Pani Teresa Piotrowicz przedstawiła informację o złożonych oświadczeniach radnych.

Informacja na piśmie w załączeniu.

11.Informacja Wójta Gminy o pracy w okresie między sesjami.

-----------------------------------------------------------------------------------

Informacja na piśmie w załączeniu.

Wójt zaprosił radnych i sołtysów na obchody Święta Niepodległości,które odbędzie się w dniu 11 listopada br. Uroczystość rozpocznie się mszą świętą o godz.11:00 po niej nastąpi złożenie wieńców i kwiatów pod pomnikiem w Rynku w Bolesławcu.

Ponadto Wójt informuje,że w miesiącu listopadzie będzie konkurs w Lokalnej Grupie Działania jest to 100% dofinasowania do złożonych wniosków w tym siłownie.

Do końca października br złożony zostanie wniosek na remont Baszty w tym zadaszenie. W miesiącu styczniu 2018 r. zostanie złożony wniosek o dofinansowanie drogi w Chotyninie jako dojazdowej do pól.

Radna Jaskuła pyta co to za droga od kościoła w stronę sklepu w Żdżarach

Wójt odpowiada,że to droga od Podksiężówki

Radny Stein pyta czy ważność projektu na zadaszenie Baszty jest na czas określony.

Wójt odpowiada,że dokument jest niezbędny przy wystąpieniu z wnioskiem o dofinasowanie zadania. Konkursy wyznaczane są w określonym terminie, czasami jest czas pół roku na aktualizację projektu.

Przewodnicząca Rady - Na wykonanie projektu na basztę była kwota 50 000 a projekt wykonano za 37 000 w związku z tym Przewodnicząca pyta czy będzie zwrot pozostałych środków.

Sekretarz Gminy odpowiada,że była jedna oferta na wykonanie projektu za kwotę 37 000 zł.Trudno było przewidzieć,że oferta będzie taka tania. W związku z tym trzeba pozostałe środki zwrócić.

Radny Artur Dulski pyta o przebieg egzekucji komorniczej,ponieważ niskie kwoty ściągalności.Następnie pyta o kosze na śmieci jak się będzie odbywać wymiana.

Wójt odpowiada,że egzekucja skarbowa nie dotyczy młyna gospodarczego.

Były zapewnienia od komornika sądowego,że we wrześniu odbędzie się przetarg na młyn tymczasem dzwonił pytać się czy biny były przedmiotem zajęcia komorniczego i od tej pory cisza.

Zadłużenie Spółki SPA OAZA wobec gminy toczy się w sądzie.

Wójt informuje,że był w Urzędzie Skarbowym w sprawie ściągalności zobowiązań wobec gminy.Rozmawiał z naczelnikiem który zapewnił,że będzie się przyglądał egzekucjom w gminie Bolesławiec. Przy rozmowie był obecny komornik który twierdził,że wszystko odbywa się zgodnie z prawem.

Odnośnie śmieci i koszy Wójt odpowiada,że do końca 2018 r nie ma obowiązku w 100% dostosować koszy do nowych zasad. Głównie chodzi o oddzielenie plastiku od papieru. Nic nie płacimy za pojemniki. Sukcesywnie firma będzie dostosowywać do nowych przepisów. Terminy nie znane. Bioodpady od października do kwietnia w pojemnikach,a później pojemniki te można wykorzystać na popiół ale to w następnym sezonie. Będzie nowy regulamin.Prawdopodobnie na papier będą worki.

Sołtys ze Żdżar - Na nieruchomości po Błaszczykach jest studnia nie zabezpieczona. Ponadto nieruchomość zaniedbana. Sołtys pyta kiedy będzie siłownia.

Ta sama firma odbierająca śmieci w Galewicach, a płatność od osoby 5 zł stwierdza sołtys.

Dojazdy do Wieruszowa jeśli jest potrzeba to sołtys zbierze podpisy.

Wójt odpowiada, że odnośnie dojazdów do Wieruszowa po odbytej rozmowie PKS Wieluń dogada się z PKS Kluczbork i tak dopasują godziny kursu 9:15 aby była możliwość przesiadki w Bolesławcu i dojechania do Wieruszowa. Natomiast autobus o godz.13:00 tylko za dopłatą z gminy 1 zł za kilometr. Ma tak funkcjonować od 6 listopada br.

Odnośnie działek zaniedbanych można właścicieli upomnieć.

Odnośnie chodnika wokół kościoła jest opinia RIO i nie można tego zadania wykonać z Funduszu sołeckiego. Z funduszu sołeckiego można realizować tylko

zadania własne gminy i na mieniu gminnym.

Radny Stein pyta czy będzie barierka przy schodach w przychodni zdrowia.

Wójt odpowiada, że będzie wykonana.

Radny Kołodziej pyta o oprawy oświetleniowe w jednym obwodzie w danym roku dokładamy i mamy za to pieniądze jak to się odbywa.

Wójt odpowiada,że jest propozycja spółki aby w ramach odpisu amortyzacyjnego podnieść udział z 3% do 5% wówczas było by 10 opraw w przyszłym roku a może 13. Ilość opraw w jednym obwodzie. Modernizuje się oświetlenie na obwodzie.

Radny Kołodziej - Jesteśmy gminą wiejską papiery do pieca mamy kompostowniki to po co pojemnik bio. Po co płacić za coś z czego się nie korzysta. Jest to paradoks.

Sekretarz Gminy Pani Agata Maślanka odpowiada,że sprawa śmieci musi być zgodna z ustawą.Regulamin musi spełniać wymogi ustawy i na podstawie tego przetarg i firma która spełnia warunki ustawy wygrywa przetarg.

Przewodnicząca Rady – Odbiór BIO raz w miesiącu czy to jest zgodnie z ustawą.

Radna Cierkosz Iwona – Pojemnik nie wystarcza na plastiki czy szkło czy w związku z tym można ustawić duży pojemnik w wyznaczonym miejscu do którego jak zabraknie będzie można wrzucić te odpady.

Wójt odpowiada,że jest to słuszne ale może być takie gniazdo jedno w gminie. W każdym sołectwie to dodatkowe koszty w specyfikacji. Dodatkowy pojemnik może być tylko w uzasadnionych przypadkach.

Sekretarz Gminy informuje o programach rządowych w ramach których można pozyskać środku unijne.

  1. Program rządowy MALUCH + 2018.Jest to program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat czyli żłobek.Dofinansowanie wynosi do 80% wartości kosztów kwalifikowanych. Termin realizacji zadania to styczeń 2018 do grudnia 2018. Składanie wniosków w miesiącu listopadzie br.
  2. Program rządowy województwa łódzkiego modernizacja adaptacja i rozbudowa placów zabaw. Dofinansowanie w wysokości do 85% kosztów kwalifikowanych wartości zadania.
  3. Konkurs na dotacje na prace konserwatorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków województwa łódzkiego z tego programu pozyskano środki na projekt na zadaszenie baszty.
  4. Program Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2018 Ochrona zabytków.Można pozyskać kwotę 112 125 000 zł.Nabór wniosków w dwóch terminach pierwszy do 31 października 2017 r. Drugi termin do 31 marca 2018 r. i do 31 października taki wniosek zostanie złożony.

Dofinasowanie 100%.

Sekretarz stwierdza,że na basztę składać wniosek na przedszkole nie.

  1. Konkurs na odnawialne źródła energii na lata 2014-2020 dotyczy osób fizycznych.Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach konkursów ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 10 000 000 Euro. Warunkiem podpisania umowy o dofinasowanie projektu jest dostępność środków,kursu euro oraz wartości algorytmu wyrażonego w PLN.Wybranie dofinasowania nie świadczy o zawarciu umowy o dofinansowanie projektu. Maksymalny poziom dofinasowania wynosi 85% kosztów kwalifikowanych projektu. Minimalny udział wkładu własnego to 15% wydatków kwalifikowanych projektu inwestycje
  1. odbywać się będą pod patronatem gminy. Gmina zbiera chętnych obciąża budżet zadanie wykonywane jest zgodnie z przepisami. Finansowanie poprzez kredyt. Sekretarz informuje,że firmy zgłaszają się do Urzędu wykonujące takie instalacje.

Radny Kołodziej pyta ile musi być mieszkańców aby podjąć temat.

Sekretarz Gminy odpowiada,że 30 lub więcej.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Józef Kołodziej w nawiązaniu do konkursu na odnawialne źródła energii informuje, że najlepiej robić indywidualnie bo są możliwości negocjacji, nie robić tego przez firmy.Bez sensu jest brać kredyt. Wiceprzewodniczący służy radą i pomocą,ponieważ wykonał taką inwestycję we własnym gospodarstwie domowym.

Radna Aneta Kmiecik-Gwizdek pyta dlaczego nie doszła do skutku budowa wodociągu w Mieleszynie.Następnie pyta czy ktoś odbierze pojemnik na odzież obok Sali OSP w Mieleszynie.

Wójt odpowiada,że projekt na wykonanie wodociągu w Mieleszynie nie został wykonany ponieważ były problemy w firmie projektowej wypadek pracownika, którego nie miał kto zastąpić.Obecnie jest złożony wniosek w Wydziale Budownictwa Starostwa o pozwolenie na budowę.

Starostwo ogłosiło przetarg na wykonanie projektu przebudowy drogi w Mieleszynie. Wszystko będzie realizowane w przyszłym roku, nawet w okresie zimowym będą prace.

Pojemnik na odzież będzie wójt dzwonił do firmy aby go zabrała.

Sołtys z Mieleszyna w imieniu mieszkańców dziękuje za wykonanie wodociągu za udział w zebraniu wiejskim,a Pan Grajerz Sławomir dziękuje za lampę. Sołtys pyta dlaczego pracownicy fizyczni robią tylko w Bolesławcu a nie we wszystkich sołectwach.

Wójt odpowiada, że trawę kosili w Mieleszynie.

Lampa do końca roku będzie wykonana jest to ujęte w zmianach w budżecie gminy.

Sekretarz Gminy Pani Agata Maślanka ustaliła z radnymi spotkanie w sprawie studium zagospodarowania przestrzennego gminy na dzień 13 listopada 2017 r. na godzinę 17:00 w sali USC.

Radny Sylwester Dulski wnosi o zamontowanie progów zwalniających przy modernizacji drogi w Kamionce z uwagi na bezpieczeństwo dzieci.

Wójt odpowiada,że nie widzi uzasadnienia aby ustawić próg zwalniający.

Radna Danuta Markiewicz stwierdza,że mamy dzieci zamiast pić kawę niech pilnują dzieci, a próg jest nie potrzebny.

Radna Markiewicz prosi o podjęcie działań w celu poprawy jakości wody w Kamionce.

Wójt odpowiada,że działania zostały podjęte w tym temacie

Sołtys Kamionki wnosi aby Kamionkę i Piaski podłączyć pod wodociąg w Mieleszynie lub Bolesławca czy Żdżar i problem będzie rozwiązany bo przyczyną takiej jakości wody jest studnia.

Przewodnicząca Rady Gminy – Załatwić sprawę wody w Kamionce, są sprawy ważne lub mniej ważne.Sprawa wody jest bardzo ważna.

Radna Jaskuła pyta kiedy będzie zamontowana barierka na Koziołku.

Wójt odpowiada,że w okresie letnim zabrakło czasu, ale w czasie zimy pracownicy coś przygotują i zamontują.

Radny Zuzek pyta czy gmina planuje lepsze zabezpieczenie swoich obiektów bo kłódka sama już nie wystarczy.

Wójt – Albo alarmy albo czujniki ruchu będą zamontowane.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Józef Kołodziej pyta czy energetyka będzie jeździć i podcinać gałęzie drzew przy drogach między przewodami.

Wójt odpowiada,że przy drodze to zarządca drogi powinien to wykonać,ale wójt zajmie się tym tematem.

Następnie wójt informuje w jakim czasie powinna być usunięta awaria oświetlenia i tak:

  1. Niezwłocznie nie później niż w ciągu 5 godzin w przypadku zdarzenia kolizyjnego oraz wykonywanie czynności zmierzających zabezpieczenia skutków aktu wandalizmu,kradzieży w celu wyeliminowania realnego zagrożenia bezpieczeństwa życia i zdrowia.
  2. W ciągu 26 godzin jeśli awaria powoduje brak świecenia w jednym ciągu więcej niż 10 opraw. Usuwanie usterek w obrębie skrzyżowań dróg, przejść dla pieszych, przystanków komunikacji zbiorowej,budynków użyteczności publicznej. Usuwanie przyczyn iskrzenia.
  3. W ciągu 8 dni roboczych pozostałe zgłoszenia o awarii np. jak nie świecą pojedyńcze lampy.

Jednej lampy się nie zgłasza bo za każdy przyjazd gmina płaci.

Pani Monika Bielenda –Wykrota jest odpowiedzialna za zgłoszenia awarii prądu.

Przewodnicząca Rady Gminy Pani Teresa Piotrowicz –zgłasza pochylone drzewa na moście o drut światło wody. Mieleszyn czeka na wodociąg i chodnik na cmentarz.

Prezes SKR miał być na sesji i poinformować o środkach dla sołectw, ale nie było kontaktu w związku z tym zostanie zaproszony na następną sesję.

12. Zamknięcie sesji.

----------------------------

Przewodnicząca Rady Pani Teresa Piotrowicz stwierdziła wyczerpanie porządku sesji i zamknęła obrady.

Protokołował

Bęben Zdzisława

Załączniki:

1. Uchwała RG w sprawie zbycia udziału w nieruchomości rolnej zabudowanej na rzecz współwłaściciela nieruchomości

2. Program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznegoi o wolontariacie na 2018 rok

3. Uchwała RG w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjmowaną jako podstawę obliczenia podatku rolnego naobszarze gminy na rok 2018

Metryka

sporządzono
2017-11-23 przez Zdzisława Bęben
udostępniono
2017-11-23 01:00 przez Arkadiusz Bak
zmodyfikowano
2017-11-30 01:00 przez Arkadiusz Bak
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
186
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.