Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu
Menu góra
Strona startowa Aktualności Protokoły z sesji Rok 2012
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Protokół z XIV sesji Rady Gminy w Bolesławcu - Rok 2012, menu 1139, artykuł 1777 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rok 2012

Protokół z XIV sesji Rady Gminy w Bolesławcu

Protokół sporządzony w dniu 20 marca 2012 r. z XIV Sesji Rady Gminy w Bolesławcu.

-------------------------------------------------------------------------------------------

  1. 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności sesji.

-----------------------------------------------------------------

Otwarcia XIV sesji Rady Gminy w Bolesławcu dokonała Przewodnicząca Rady Pani Justyna Lipska.

W oparciu o załączoną listę obecności stwierdziła,że obrady sesji są prawomocne.

  1. 2. Przyjęcie porządku sesji.

---------------------------------

Przewodnicząca Rady zaproponowała porządek obrad sesji jak w otrzymanych zawiadomieniach z dołożeniem punktu 8a o treści:

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania zmiany planu zagospodarowania przestrzennego Gminy.

Propozycja Przewodniczącej w drodze glosowania została przyjęta jednogłośnie przy obecnych 13 radnych na sali obrad.

  1. 3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

---------------------------------------------------

Protokół był wyłożony do wglądu oraz zamieszczony na stronie BIP Gminy.

Został przyjęty bez zmian.

  1. 4. Informacja Wójta Gminy o pracy w okresie między sesyjnym.

--------------------------------------------------------------------------------

Informacja na piśmie w załączeniu.

Po złożonej informacji Przewodnicząca Rady otwiera na jej temat dyskusję.

Radny Dulski Artur pyta dlaczego stawia i zmienia się znaki drogowe oraz dokonuje ich przeglądu tylko w Bolesławcu a nie w pozostałych miejscowościach Gminy np. w Kamionce miał być ustawiony znak na zakręcie.

Wójt odpowiada,że zmiana ruchu w Bolesławcu jest wymagana i niezbędna. Pan Bury wykona plan organizacji ruchu w Bolesławcu.Np. na ulicy Zielonej nie ma znaku z pierwszeństwem przejazdu oraz zniknął znak zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych.

W przypadku kolizji przy źle ustawionych znakach jej konsekwencje ponosi zarządca drogi.

Radny Maślanka Janusz pyta o co chodzi z Panem Przybyłem i sprawą sądową.

Wójt odpowiada, że Pan Przybył kupił budynek mieszkalny w Goli w którym mieszka jedna z byłych właścicieli.

Osoba ta nie ma innego miejsca zamieszkania. Jej dzieci również nie posiadają warunków aby zainteresowana mogła z nimi zamieszkać.

W związku z tym Pan Przybył zwrócił się do Urzędu Gminy o pomieszczenie socjalne dla tej osoby. Gmina nie posiada lokalu socjalnego.

Zgodnie z prawem w takim przypadku gmina winna Panu Przybyłowi właścicielowi budynku płacić czynsz, a Gmina nie płaci i w związku z tym Pan Przybył sprawę skierował do Sądu. Jest wyrok sądu nakazujący gminie płacić kwotę 1.000 zł miesięcznie plus odsetki począwszy od stycznia 2011 r.

Na ostatniej rozprawie sądowej Gmina zaproponowała stawkę czynszu

w wysokości 300 złotych miesięcznie. W związku z tym sąd ma powołać biegłego sądowego który oszacuje koszty czynszu wyliczonego przez Pana Przybyła /wynoszące 1.000 zł/.

Gmina szuka miejsca zamieszkania dla tej osoby za opłatą w niższej wysokości.

Radny Maślanka Bronisław pyta co z młynem gospodarczym bo tam jest mieszkanie socjalne.

Wójt odpowiada,że Gmina nie jest właścicielem młyna.

Ponadto Wójt informuje,że jest wycena młyna na kwotę 540.000 złotych.

Jeśli nie zostanie za tę cenę sprzedany w pierwszym przetargu wówczas zostanie ogłoszony drugi w cenie obniżonej o ¾ wartości

W kolejnych przetargach cena będzie obniżana.

Wystąpienie zaproszonych gości

---------------------------------------

5 .Prezes Powiatowego Centrum Medycznego w Wieruszowie Pani Eunika Adamus.

Pani Prezes poinformowała o funkcjonowaniu szpitala w Wieruszowie.

Stwierdziła,że szpital prowadzony jest przez Spółkę Prawa Handlowego której jest Prezesem.Wszelkie decyzje podejmowane są wspólnie z Walnym zgromadzeniem które reprezentuje Starosta Wieruszowski Pan Szymanek.

Ponadto informuje, że działalność oddziału położniczo-ginekologicznego została zawieszona z uwagi na brak bloku operacyjnego i mimo szeregu starań o zatrudnienie lekarza żaden nie chce podjąć się pracy w obecnych warunkach. Koszt rozbudowy o blok operacyjny jest wysoki spółkę na to nie stać.

Natomiast oddział pediatryczny nie będzie zamykany jak i internistyczny Zwiększona zostanie liczba łóżek o 10 na oddziale opiekuńczym.

Zwiększy się zakres rehabilitacji oraz liczba punktów specjalistycznych.

Szpitalowi likwidacja nie grozi.

Radny Dulski Artur pyta kto płaci odszkodowanie za popełniony błąd lekarski.

Pani Prezes odpowiada,że szpital nie płaci

Radny Maślanka Bronisław pyta czy nie ma za dużo remontów w szpitalu. Zrywa się płytki podłogowe i kładzie nowe.

Pani Prezes odpowiada, że remonty konieczne z uwagi na zalecenia SANEPIDU. Szpital kupuje tylko płytki a ich układanie wykonują pracownicy szpitala.

Radny Maślanka Janusz pyta dlaczego płatne są w szpitalu toalety.

Pani Prezes odpowiada,że z uwagi na dewastację toalet.Natomiast dla pacjentów są żetony wydawane w rejestracji bezpłatnie.

Sołtys Stępień Józef pyta jakie były przesłanki zmiany prowadzenia szpitala w Wieruszowie.

Pani Prezes odpowiada,że Starosta bał się zadłużenia szpitala i zdecydował o zmianie organizacyjnej szpitala.Pani Prezes stwierdza, że decyzja starosty była słuszna,ponieważ wiele powiatów boryka się z zadłużeniem szpitali.

A szpital w Wieruszowie nie ma zadłużenia.

Sołtys Cicha Barbara pyta dlaczego przy szpitalu nie ma parkingu dla

niepełnosprawnych.

Pani Prezes odpowiada,że nie wyrażono zgody na umiejscowienie parkingu dla niepełnosprawnych ponieważ wskazane miejsca nie spełniają wymogów.

Komendant Powiatowej Policji w Wieruszowie Pan Dworczak Dariusz oraz Kierownik Punktu Policji w Czastarach Pan Leszczyński przedstawiają sytuacje z zakresu bezpieczeństwa za miniony rok 2011.

Pan Leszczyński przedstawił informację o liczbie zdarzeń na terenie rejonu działania w tym w gminie Bolesławiec. 130 zdarzeń w tym kradzieże rozboje oraz wypadki komunikacyjne,168 wezwań.Wykrywalność – 84,1%.

Komendant policji podkreślił,że gmina Bolesławiec jest gminą bezpieczną nie ma nadzwyczajnych przestępstw i zagrożeń. Są trzy niebieskie karty.

Przewodnicząca Rady prosi o patrol w Mieleszynie przy cmentarzu oraz

w Bolesławcu przy placu zabaw.

Radny Dulski Sylwester pyta kiedy jest czynny punkt przyjęć Policji w Bolesławcu.

Komendant odpowiada, że w czwartki każdego tygodnia od godz.11:00 do godz.13: 00.

Informację na temat ochrony przeciwpożarowej przedstawia Gminny Komendant Ochotniczej Straży Pożarnej Bolesławcu Pan Arkadiusz Kaczmarczyk.

Informacja szczegółowa na piśmie w załączeniu.

Pan Komendant poinformował o liczbie wyjazdów jednostek OSP z terenu Gminy w roku 2011 stwierdzając, że na 33 wyjazdy 32 to jednostka OSP Bolesławiec. Jeden wyjazd OSP Żdzary i jeden OSP Chróścin.

Pozostałe na 6 jednostek nie brały udziału w akcji.

Stwierdza, że jest stary sprzęt strażacki w tym samochody i brak chętnych młodych ludzi do straży.

6.Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały w sprawie zarzadzenia inkasa opłaty targowej i wyznaczenia inkasenta.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Radny Maślanka Bronisław pyta dlaczego uchwała podjęta na ostatniej sesji już jest uchylana.

Wójt odpowiada,że nadzór Wojewody zakwestionował podjęcie tej uchwały w formie jakiej została podjęta tj. nie powinno się wskazywać komu wynagrodzenie z tytułu inkasa powinno być przeznaczone i w związku

z tym Pan Nawrocki zrezygnował z pobierania inkasa w innej formie jak w uchylanej uchwale.

Przewodnicząca Rady czyta projekt uchwały i przystępuje do głosowania nad projektem uchwały w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie.

  1. 7. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Studium Uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Bolesławiec.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady przystępuje do podjęcia przedmiotowej uchwały

i otwiera dyskusję.

Następnie czyta projekt uchwały po czym zarządza głosowanie w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie.

8. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Bolesławiec Obręb Podbolesławiec

-----------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady otwiera dyskusję czyta projekt uchwały po czym zarządza głosowanie w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie.

8a.Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania Planu zagospodarowania przestrzennego Gminy obręb Wiewiórka Mieleszyn Chróścin Bolesławiec

-----------------------------------------------------------------------------------

Po odbytej dyskusji Przewodnicząca Rady czyta projekt uchwały i przystępuje do glosowania projektu uchwały w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie.

9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2012.

-------------------------------------------------------------------------------------

Skarbnik Gminy Pan Jarosław Jeziorowski przedstawia proponowane zmiany w budżecie na rok 2012 w rozbiciu na wydatki i dochody.

Treść zmian w załączeniu.

Następnie Przewodnicząca Rady otwiera dyskusję.

Radny Świątek Andrzej stwierdza, że zaoszczędzone środki w budżecie zostały skonsumowane, a deficyt pozostał. Radny twierdzi również,że nie bilansuje się Program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.Radny pyta jakiego typu wydatki w tym programie są na kwotę 55.000 złotych.

Skarbnik odpowiada,że wolne środki przeznaczono na łatanie dziur w budżecie na najbardziej konieczne wydatki np. wzrost składki ZUS o 2% jak również wydatki bieżące.

Wydatki alkoholowe są wyższe jak wpływy z tytułu zezwoleń alkoholowych i nie ma pozostałości z lat poprzednich.

Kwota 55.000 złotych przeznaczona jest na wynagrodzenie dla pełnomocnika, terapeuty oraz pracowników świetlic.

Radny Maślanka Bronisław stwierdza, że informacje za ogólne. Twierdzi, że radni są stawiani przed faktem dokonanym np. w styczniu wypłacone wyrównania dla nauczycieli a propozycja zmian dopiero teraz.

Koszty GOK wysokie a w tym ośrodku kultury nic się nie dzieje.

Radny pyta dlaczego jego wnioski nie zostały ujęte w porządku sesji, które dotyczą tych zagadnień a miały być rozpatrywanie na tej sesji.

Przewodnicząca Rady zarządza glosowanie nad proponowanymi zmianami w budżecie,którego wynik jest następujący:

Za głosował-11 radnych

Przeciw -1

Wstrzymał się – 0 przy obecnych 12 radnych na sali obrad.

10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Bolesławiec.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skarbnik Gminy przedstawia Wieloletnią Prognozę Finansowa Gminy stwierdzając,że ta zmiana związana jest z wcześniej uchwalonymi zmianami w budżecie.

Uchwałę przyjęto w drodze głosowania – jednogłośnie po wcześniejszym jej odczytaniu.

11.Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na pokrycie deficytu budżetu Gminy.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skarbnik Gminy Pan Jarosław Jeziorowski informuje,że należy podjąć tą uchwałę z uwagi na konieczność pokrycia długu finansowego gminy.

Następnie Przewodnicząca Rady otwiera dyskusję.

Radny Dulski Artur stwierdza, że pokrycie spłaty kredytu będzie

z dochodów Gminy podatków i opłat czyli spłatę kredytu zapłacą podatnicy.

Skarbnik odpowiada,że dochody nie tylko podatki i opłaty ale inne dochody.

Radny Maślanka Bronisław pyta ile wyniesie zadłużenie Gminy po zaciągnięciu tego kredytu.

Skarbnik odpowiada, że 40 % w stosunku do tego roku.

Następnie Przewodnicząca Rady czyta projekt uchwały i zarządza głosowanie w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie.

12. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji dla powiatu na remont drogi w Żdżarach.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Skarbnik informuje,że sprawa dotyczy chodnika w Żdżarach z funduszu sołeckiego przy drodze powiatowej.

Przewodnicząca Rady po odczytaniu projektu uchwały zarządza głosowanie w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie.

Podjęcie uchwały w sprawie wyodrębnienie funduszu sołeckiego na rok 2013.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady przystępuje do podjęcia przedmiotowej uchwały

i otwiera dyskusję.

Wójt prosi aby nie uchwalać funduszu sołeckiego na rok 2013 w celu poprawy stanu finansowego Gminy, ponieważ przekazał informację

do RIO,że w celu poprawy stanu finansowego Gminy między innymi nie będzie uchwalany fundusz sołecki na rok 2013

Radna Toboła Lidia uważa,że trzeba pozostawić fundusz sołecki bo wioska może coś zrobić.

Radny Dulski Artur uważa,że małe sołectwa stracą na tej zmianie.

Wójt stwierdza,że niektóre sołectwa miały problem z wykorzystaniem funduszu.

Radny Domagała stwierdza,że sołectwo Chotynin zastanawiało się na co przeznaczyć ten fundusz

Przewodnicząca Rady wnosi aby zawiesić fundusz w roku 2013 a w latach następnych można znów go uchwalić a teraz należy ratować budżet.

Następnie zarządza głosowanie i pyta:

Kto jest za uchwaleniem funduszu sołeckiego na rok 2013

Wynik głosowania jest następujący:

Za – 0

Przeciw -12

Wstrzymał się 1 radny

Następnie Przewodnicząca Rady odczytała projekt uchwały w sprawie nie wyodrębniania funduszu soleckiego na rok 2013 i zarządza głosowanie którego wynik jest następujący:

Za- 12

Przeciw – 0

Wstrzymał się – 1 radny

W wyniku powyższego fundusz sołecki na rok 2013 nie został uchwalony.

Interpelacje wnioski zapytania

----------------------------------------------

Radny Domagała Wawrzyniec prosi o przestawienie kosztów utrzymania budynku Ośrodka Zdrowia w Bolesławcu w tym nakłady ponoszone przez Gminę.

Radny stwierdza,że Pani doktor nie jest właścicielem ośrodka zdrowia tylko go wynajmuje i należy wprowadzić zasady aby nie zamykała np.drzwi Pani stomatolog.

Wnosi również o ustawienie 2 ławek przy boisku sportowym ORLIK

w Bolesławcu.

Przewodniczący Komisji Gospodarczej i Ochrony Środowiska informuje,że w dniu 27 marca 2012 o godz.8:00 odbędzie objazd dróg i prosi sołtysów

o zgłaszanie najpilniejszych zagadnień dotyczących dróg z terenu sołectwa,ponieważ komisja nie będzie dokonywać objazdu dróg z sołtysami tylko pojedzie we wskazane miejsca.

Radny Lis Robert wnosi aby zaprosić na sesję Panią doktor Glinkę bo ona nie może robić co chce w budynku gminnym.

Radni pytają Wójta czy szkoły mają już stowarzyszenia.

Wójt odpowiada,że Chróścin i Żdzary mają.Nie wiadomo co z Mieleszynem.

Radny Dulski Artur – stwierdza na drogach w Bolesławcu po zarywane są studzienki.

Prosi aby nie powtórzyła się sytuacja kiedy sportowcy z Gminy jadą na zawody bez ubezpieczenia.


15.Zamknięcie obrad sesji.

--------------------------------

Przewodnicząca Rady Pani Justyna Lipska stwierdziła wyczerpanie porządku sesji i zamknęła obrady.


Metryka

sporządzono
2012-05-24 przez Zdzisława Bęben
udostępniono
2012-05-24 02:00 przez Arkadiusz Bak
zmodyfikowano
2012-05-24 11:29 przez Arkadiusz Bak
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
155
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.