Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu
Menu góra
Strona startowa Aktualności Protokoły z sesji Rok 2010
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Protokół z I sesji Rady Gminy w Bolesławcu - Rok 2010, menu 1122, artykuł 1641 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rok 2010

Protokół z I sesji Rady Gminy w Bolesławcu

Protokół sporządzony w dniu 30 listopada 2010 roku z I Sesji Rady Gminy w Bolesławcu.
-------------------------------------------------------------------------------------------------


1. Otwarcie sesji i stwierdzenie obecności radnych
--------------------------------------------------------------------

Przewodniczący Rady Gminy w Bolesławcu minionej kadencji Pani Lipska Justyna dokonała otwarcia sesji i stwierdzenia obecności radnych po wcześniejszym wręczeniu Radnym zaświadczeń o wyborze do Rady Gminy w Bolesławcu.
W oparciu o załączoną listę obecności stwierdziła,że na wybranych
w dniu 21 listopada 2010 r. 15 radnych na sesji obecnych jest 15.

2. Odśpiewanie hymnu
-----------------------------

Po odśpiewaniu hymnu przewodnictwo sesji powierzono najstarszemu wiekiem spośród radnych obecnych na sesji Panu Bronisławowi Maślance.

3. Złożenie ślubowania przez wybranych radnych
-----------------------------------------------------------------

Tekst roty ślubowania odczytał najmłodszy wiekiem radny Pan Maślanka Janusz.
Następnie odczytywał nazwiska radnych z listy obecności,a poszczególni radni dodawali słowo „ślubuję"
Wszyscy radni złożyli ślubowanie.

4. Przyjęcie porządku obrad.
---------------------------------------

Radny senior czyta porządek obrad.W punkcie dotyczącym wyboru Przewodniczącego Rady wnioskuje aby każdy kandydat na Przewodniczącego Rady przedstawił sprawozdanie z dotychczasowej działalności i plan zamierzeń na kadencję.

Radca prawny Jerzy Dela informuje,że nie ma zapisu w ustawie samorządowej ani Statucie Gminy żeby kandydat na Przewodniczącego Rady dawał takie sprawozdanie.

W związku z powyższym po odczytaniu porządku obrad Radny senior zarządził głosowanie nad porządkiem sesji który w drodze głosowania został przyjęty jednogłośnie.

5. Wybór Komisji Skrutacyjnej
-----------------------------------------

Radny Senior zarządził wybór Komisji Skrutacyjnej.Poinformował, że radni kandydujący na Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Rady nie powinni wejść w skład tej komisji.

Do Komisji Skrutacyjnej zgłoszono:

1. Dulski Sylwester
2. Domagała Wawrzyniec
3. Lis Robert

Wszyscy zgłoszeni wyrazili zgodę na członkowstwo w komisji.

W drodze glosowania Komisję Skrutacyjną wybrano jednogłośnie.
Komisja ukonstytuowała się we własnym zakresie.
Przewodniczącym został Pan Lis Robert.

5.Wybór Przewodniczącego Rady Gminy w Bolesławcu
------------------------------------------------------------------------

Radny Senior przystąpił do wyboru Przewodniczącego Rady Gminy
Następnie Radny Senior zarządził zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy.

Zgłoszono następujące kandydatury:

1. Maślanka Bronisław/ wyraził zgodę na kandydowanie /
2. Lipska Justyna / wyraziła zgodę na kandydowanie /
3. Toboła Lidia / wyraziła zgodę na kandydowanie /

Radny Senior zarządził przerwę w obradach sesji.
W tym czasie Komisja Skrutacyjna przygotowała karty do głosowania.
Po przerwie wznowiono obrady.Radny Senior zarządził tajne glosowanie.
Karty do głosowania wydano Radnym wg kolejności z listy obecności radnych na sesji.
Po wrzuceniu głosów do urny znajdującej się na sali obrad.Komisja dokonała otwarcia urny i policzyła głosy oddane na poszczególnych kandydatów
Ogłoszono przerwę w obradach podczas której Komisja sporządziła protokół.

Po przerwie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Lis Robert odczytał protokół który stanowi załącznik do protokołu.
Poszczególni kandydaci otrzymali następującą liczbę głosów:

1. Maślanka Bronisław - 5 głosów
2. Lipska Justyna - 7 głosów
3. Tobola Lidia - 2 głosy

W związku z nie uzyskaniem większości głosów przez poszczególnych kandydatów zarządzono następnie głosowanie w którym wzięli udział następujący kandydaci którzy otrzymali największą liczbę głosów:

1. Maślanka Bronisław
2. Lipska Justyna

Następnie Rady Senior zarządził przerwę w obradach w czasie której przygotowano karty do głosowania
Po przerwie wznowiono obrady.Radny senior zarządził tajne głosowanie
Karty do glosowania wydano Radnym w kolejności z listy obecności radnych na sesji.

Po wrzuceniu głosów do urny znajdującej się na sali Komisja dokonała jej otwarcia i policzyła głosy oddane na poszczególnych kandydatów.
Ogłoszono przerwę podczas której Komisja sporządziła protokół

Po przerwie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pan Lis Robert odczytał protokół,który stanowi załącznik do protokółu.

Poszczególni kandydaci otrzymali następującą liczbę głosów:
1. Maślanka Bronisław - 5 głosów
2. Lipska Justyna - 10 głosów

Następnie Radny Senior odczytał projekt uchwały Rady Gminy w Bolesławcu na kadencję 2010-2014,którym wybrana została Pani Justyna Lipska.


Po czym Radny Senior przekazał dalsze przewodnictwo w sesji nowo wybranej przewodniczącej Pani Justynie Lipskiej.

Przewodnicząca podziękowała za wybór i zaufanie.


6. Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy w Bolesławcu
-----------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady Gminy w Bolesławcu Pani Justyna Lipska przystępuje do wyboru Wiceprzewodniczącego Rady i zarządza zgłaszanie kandydatów
Pyta członków Komisji Skrutacyjnej czy wyrażają zgodę na dalszą pracę podczas wyboru Wiceprzewodniczącego.
Komisja wyraziła zgodę.

Zgłoszono następujących kandydatów:
1. Dulski Artur /wyraził zgodę/
2. Kubińska Wiesława /wyraziła zgodę/
3. Toboła Lidia /wyraziła zgodę/
4. Szczęsny Andrzej /wyraził zgodę na kandydowanie/


Przewodnicząca Rady w drodze głosowania zamknęła listę zgłoszeń.

Po czym zarządziła przerwę w obradach sesji. W tym czasie Komisja Skrutacyjna przygotowała karty do głosowania.
Po przerwie wznowiono obrady.
Przewodnicząca Rady zarządziła tajne głosowanie.
Komisja Skrutacyjna rozdała karty do głosowania według listy obecności.
Radni wrzucili karty do głosowania do urny umieszczonej na sali obrad.
Następnie Komisja otworzyła urnę i przeliczyła głosy.


W czasie przerwy podczas obrad Komisja Skrutacyjna sporządziła protokół, który po przerwie został odczytany przez Przewodniczącego Komisji Pana Lisa Roberta.
Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik do protokółu.
Poszczególni kandydaci otrzymali następującą liczbę głosów:

1. Artur Dulski - 8 głosów
2. Wiesława Kubińska - 3 głosy
3. Andrzej Szczęsny - 2 głosy
4. Lidia Toboła - 2 głosy

Komisja Skrutacyjna stwierdziła,że Wiceprzewodniczącym Rady Gminy w Bolesławcu został Artur Dulski i na tę okoliczność Przewodnicząca Rady odczyta projekt uchwały,który w drodze głosowania został przyjęty.


7. Wybór Komisji stałych Rady Gminy Bolesławiec
------------------------------------------------------------------

Wybory komisji stałych są jawne.

a/ Komisja Rewizyjna

Zgłoszono następujące kandydatury:

1. Bronisław Maślanka
2. Robert Lis
3. Wiesława Kubińska
4. Sylwester Dulski
5. Paweł Pietrzak
Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę.

W drodze głosowania w/w propozycje zostały przyjęte jednogłośnie po wcześniejszym odczytaniu projektu uchwały przez Przewodniczącą Rady.

b/Komisja Budżetu i Finansów

Przewodnicząca Rady zarządziła zgłaszanie kandydatów do składu przedmiotowej komisji.


Zgłoszono następujące kandydatury:
1. Stanisław Chmielewski
2. Andrzej Świątek
3. Lidia Toboła
4. Andrzej Szczęsny
Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie.
Przewodniczącym Komisji został Pan Świątek Andrzej.

W drodze głosowania po wcześniejszym odczytaniu projektu uchwały przez Przewodniczącą Rady w/w skład komisji został przyjęty jednogłośnie.
C/ Komisja Gospodarcza i Ochrony Środowiska

Przewodnicząca Komisji zarządziła zgłaszanie kandydatur do składu Komisji Gospodarczej i ochrony Środowiska.
Zgłoszono następujące kandydatury;

1. Wawrzyniec Domagała
2. Artur Dulski
3. Barbara Kłodzińska
4. Alicja Maślanka
5. Janusz Maślanka


Wszyscy wyrazili zgodę na kandydowanie.

Przewodniczącym Komisji został wybrany Pan Wawrzyniec Domagała.

Następnie Przewodnicząca Rady czyta projekt uchwały po czym zarządza głosowanie na podstawie którego skład komisji przyjęto jednogłośnie.

d/ Wybór Komisji ds. Kultury Sportu i rekreacji

Radny Dulski wnioskuje o likwidację Komisji ds. Kultury Sportu i Rekreacji.

Przewodnicząca Rady w związku z powyższym zarządza głosowanie.

W wyniku głosowania wniosek został przyjęty jednogłośnie.
W związku z tym nie będzie ustalany skład Komisji ds. Kultury Sportu i Rekreacji.
Radca prawny Pan Jerzy Dela informuje,że w związku z tym musi nastąpić zmiana Statutu Gminy.


6. Wybór Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej
----------------------------------------------------------------
Przewodnicząca Rady prosi o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej
Na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej zgłoszono Pana Maślankę Bronisława,który przy 14 głosach za 1 wstrzymującym został Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej.

7. Sprawozdanie Wójta Gminy o stanie Gminy
------------------------------------------------------------

Sprawozdanie na piśmie w załączeniu.

Załączniki:

Metryka

sporządzono
2011-01-10 przez Zdzisława Bęben
udostępniono
2011-01-10 01:00 przez Arkadiusz Bak
zmodyfikowano
2011-01-10 11:29 przez Arkadiusz Bak
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
203
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.