Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu
Menu góra
Strona startowa Aktualności Protokoły z sesji Rok 2009
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Protokół z XXVIII sesji Rady Gminy w Bolesławcu - Rok 2009, menu 1048, artykuł 1509 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rok 2009

Protokół z XXVIII sesji Rady Gminy w Bolesławcu

Protokół sporządzony w dniu 27 października 2009 roku z XXVIII Sesji Rady Gminy w Bolesławcu,która odbyła się w Sali OSP w Bolesławcu.
-----------------------------------------------------------------------------------------------


1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad
----------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady Gminy Pani Justyna Lipska dokonała otwarcia XXVIII Sesji Rady.
W oparciu o załączoną listę obecności stwierdziła,że obrady sesji są prawomocne.

2. Przyjęcie porządku obrad
--------------------------------------
Przewodnicząca Rady zaproponowała przyjęcie porządku obrad jak w otrzymanych zawiadomieniach o sesji z dołożeniem podpunktu 9a o brzmieniu Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości położonej w Bolesławcu przy ul.11-Listopada /budynek Policji/ na własność gminy.
Propozycja Przewodniczącej została przyjęta jednogłośnie.
Przed głosowaniem całego porządku obrad sesji Przewodnicząca zapytała czy Radni wyrażają zgodę na dopisanie punktu 9a,który w drodze głosowania przyjęto również jednogłośnie.

3. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji
------------------------------------------------------

Protokół był wyłożony do wglądu.W drodze głosowania został przyjęty bez zmian.

4. Informacja Wójta Gminy o pracy w okresie między sesyjnym
----------------------------------------------------------------------------------

Informacja na piśmie w załączeniu.
Po złożonej informacji przez Wójta Przewodnicząca Rady otwarła na jej temat dyskusję.
Radny Dańko pyta dlaczego w trakcie realizacji zadania inwestycyjnego wynikają braki w projekcie typu malowanie,obróbka okien w GOK czy braki
w projekcie kanalizacji.
Radny uważa,że należy unikać takich sytuacji i ktoś z Urzędu powinien weryfikować projekty przed rozpoczęciem realizacji zadania,ponieważ doprojektowywanie to dodatkowe koszty.

Radny Dańko pyta czy wszedł już wykonawca na Basztę.

Wójt odpowiada,że wykonawca Baszty już wykonuje prace.

Następnie Radny Dańko pyta jakie Wójt wyciągnął wnioski ze spotkania na temat promocji jednostki gminy i czy można je zastosować bądź przenieść na grunt tutejszej gminy aby dać turystą szansę skorzystania z jej walorów.

Wójt odpowiada,że w projekcie kanalizacji trudno było przewidzieć pewne rzeczy, ponieważ w momencie jego wykonywania wiele działek nie było zabudowanych.
Obecnie powstały nowe budynki na odcinku Chróścin - Gola i ich właściciele chcą się podłączyć do kanalizacji.
W związku z tym trzeba było doprojektować i wykonać jedną przepompownię.
Ponadto na tym odcinku mogą być jeszcze podłączenia, ponieważ jest możliwość powstania nowych budynków.

Odnośnie projektu na GOK Wójt stwierdza, że nie była ujęta obróbka okien. Natomiast było ujęte malowanie GOK-u ale w trakcie realizacji projektu nastąpiły zmiany takie jak zwiększenie holu o szatnię,
dodatkowo wygospodarowano pomieszczenie dla dyrektora przedszkola i na szatnię dla przedszkolaków zgodnie z zaleceniami komisji.
Na zalecenie PSP usunięto boazerię która stanowiła zagrożenie pożarowe i w tym miejscu oraz w/w gdzie prace wykonano dodatkowo należało je pomalować stąd doprojektowanie malowania.
Wykonano dodatkowo rynny od strony podwórza na budynku GOK.
Nie było robót fikcyjnych wykonano to co zawierał projekt i dodatkowo wykonane prace które doprojektowano.
Odnośnie Forum w którym uczestniczył Wójt na temat promocji gminy Wójt odpowiada, że trzeba stworzyć produkt,coś w rodzaju festynu np.święto pomidorów aby przyciągnąć turystów i w tym temacie Wójt planuje poprzez Internet zwrócić się do mieszkańców gminy aby zgłosili własne propozycje pomysły dla stworzenia produktu który przyciągnie turystów.
Przewodnicząca Rady prosi aby Wójt zapytał konserwatora zabytków o Stary Młyn na jakim etapie jest jego rozbiórka czy odbudowa.
Wójt odpowiada,że sprawa restauracji w Starym Młynie jest przekazana do Ministerstwa.

Radny Mączka Marian pyta czy można się podłączać do kanalizacji i do kogo zgłaszać usterki po kanalizacji / obniżenie terenu dziury/.

Wójt odpowiada,że do Pani Bożeny Brząkała lub za pośrednictwem sołtysa jednocześnie informując,że na wiosce będzie kamień dowieziony przez wykonawcę kanalizacji aby każdy mieszkaniec wziął ten kamień i dziury oraz zapadliska po kanalizacji nim uzupełnił.
Kanalizacja jest odebrana i można się podłączać po wcześniejszym powiadomieniu właściciela wodociągu czyli Urzędu i wykonaniu odpowiedniej dokumentacji.
Radny Mączka pyta czy podczas objazdu hydroforni można wejść na teren młyna gospodarczego.
Wójt odpowiada,że nie można,ponieważ w dniu 6 listopada br. odbędzie się licytacja. Gmina nie jest właścicielem.

Radny Dulski pyta o drogę w Mieleszynie czy zostanie poprawiona przed zimą.
Pyta również czy w przypadku rozbudowy oczyszczalni ścieków można pozyskać środki z zewnątrz.

Wójt odpowiada,że odnośnie drogi w Mieleszynie pozostała tylko droga sadowa inne możliwości zostały wykorzystane. Po ustaleniu wartości przedmiotu sporu sporządzony wniosek zostanie skierowany do sądu.

Nie ma możliwości pozyskania środków poza budżetowych na rozbudowę oczyszczalni ścieków informuje Wójt.
Radna Jakubczyk stwierdza, że jeśli sprawa reklamacji drogi w Mieleszynie nie zostanie załatwiona dynamicznie to mieszkańcy Mieleszyna będą sprawę pilotować na własną rękę.
Wójt odpowiada,że pozostała tylko droga sądowa nic innego nie da się zrobić bo wykonawca unika Wójta.
Radna Jakubczyk pyta co się dzieje ze Studium Zagospodarowania Przestrzennego Gminy kiedy będzie ostateczna decyzja.

Wójt odpowiada,że w dalszej części sesji przedstawi projekt studium zagospodarowania przestrzennego gminy sporządzony przez urbanistę.
Ponadto Wójt stwierdza,że były problemy z komisją opiniującą studium
w związku z tym sprawa studium przeciągła się w czasie ale jest komisja i sprawa studium trafi w najbliższym czasie pod obrady sesji w celu podjęcia uchwały.


5. Zapoznanie się z opinią Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi Placówka Zamiejscowa w Sieradzu na temat informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2009
---------------------------------------------------------------------------------------------
Przewodnicząca Rady Pani Justyna Lipska zapoznała Radę z treścią przedmiotowej informacji po czym otwarła dyskusję.

Przewodnicząca Rady Pani Justyna Lipska pyta za co zapłacono odsetki karne w wysokości 2.050 złotych co jest według załączonej informacji naruszeniem dyscypliny budżetowej i dlaczego wydatki na inwestycje nie zostały właściwie wykorzystane.
Skarbnik odpowiada, że jeśli chodzi o wykonanie wydatków inwestycyjnych w informacji z wykonania budżetu brakło zapisku,że inwestycja została rozpoczęta w I półroczu br a zakończona zostanie w drugim i wtedy środki zostaną wykorzystane.
Odsetki karne jest to opłata na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w związku z przekroczeniem limitu zatrudnienia.
Urząd wszedł w obowiązek tej opłaty w roku 2008 i taką deklarację należało wtedy złożyć, ale ponieważ dopiero w 2009 roku zostało to zauważono w związku z tym dokonano wpłat wraz z odsetkami w 2009 roku stąd odsetki karne.
Obecnie Urząd na PFRON będzie płacił raz w miesiącu około 1.000 złotych.
Ponadto Skarbnik informuje,że nie jest to przekroczenie dyscypliny budżetowej, ponieważ według ustawy budżetowej kwota ta nie przekroczyła wysokości 2.900 złotych.
Radna Jakubczyk pyta dlaczego nie były wypełniane deklaracje.

Wójt odpowiada,że limit zatrudnienia został przekroczony w zatrudnieniu pracowników interwencyjnych.

Radny Dańko uważa,że organ wykonawczy Gminy powinien posiadać wiedzę że pewne opłaty należy uiszczać i realizować swoje zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Przewodnicząca Rady prosi aby zwracać uwagę i nie przekraczać tych limitów.

6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2009
-------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady przystępuje do podjęcia uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy i prosi o opinie komisji.
Pozytywne opinie Komisji w załączeniu.
Następnie czyta projekt uchwały po czym zarządza głosowanie w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie.

7. Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały Nr XXV/171/2009
z dnia 30 czerwca 2009 roku w sprawie zaciągnięcia pożyczki na sfinansowanie zadania inwestycyjnego.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady prosi o opinie komisji.
Pozytywne opinie komisji w załączeniu.
Wiceprzewodnicząca Rady czyta projekt uchwały. Następnie Przewodnicząca Rady zarządza głosowanie w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie.

8 Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia ceny 1 q żyta przyjmowanego jako podstawę obliczenia podatku rolnego na obszarze gminy w roku 2010
------------------------------------------------------------------------------------------------
Przewodnicząca Rady przystępuje do podjęcia uchwały w celu ustalenia ceny 1 q żyta do podatku rolnego na rok 2010 i prosi o opinie komisje.
Komisja Gospodarcza i Ochrony Środowiska proponuje stawkę 29,00 złotych za
1q żyta.
Komisje łączone Budżetu i Finansów z Komisją Rewizyjną proponuje cenę 30,00 złotych za 1q żyta.

Przewodnicząca Rady poddaje pod głosowanie cenę 30,00 złotych za 1qżyta, którego wynik jest następujący
Za głosowało - 9 radnych
Przeciw - 6 radnych
Wstrzymało się 0
Cenę obniżono z kwoty 34.10 złotych podanej przez GUS do kwoty 30.00 złotych ceny 1q żyta jako podstawę obliczenia podatku rolnego na obszarze Gminy Bolesławiec w roku 2010.
Na podstawie powyższego Przewodnicząca Rady stwierdziła,że podstawą obliczenia podatku rolnego na rok 2010 będzie cena żyta w wysokości 30.00 złotych za 1q.


9.Stanowisko Rady w sprawie wysokości podatku leśnego na rok 2010
--------------------------------------------------------------------------------------------

Wójt Gminy Pan Leszek Dominas przedstawił średnią cenę 1 m3 sprzedaży drewna jako podstawę obliczenia podatku leśnego na rok 2010 ogłoszonego przez GUS którego wysokość wynosi 136,54 złotych i proponuje tę cenę
pozostawić jako podstawę podatku leśnego w gminie Bolesławiec na rok 2010.

Radny Mączka proponuje kwotę - 130,00 złotych ceny drewna jako podstawy do obliczenia podatku leśnego na rok 2010.
W związku z powyższym Przewodnicząca Rady zarządza głosowanie nad propozycją Wójta którego wynik jest następujący:
Za głosowało - 14 radnych
Przeciw 1 radny
Wstrzymało się - 0
Na podstawie powyższego Przewodnicząca Rady stwierdziła,że w roku 2010 podstawa obliczenia podatku leśnego będzie cena drewna w wysokości:
136,54 PLN tj. stawka ogłoszona przez GUS i zaproponowana przez Wójta Gminy.

9aPodjęcie uchwały w sprawie przejęcia nieruchomości na własność Gminy położonej w Bolesławcu

Przewodnicząca Rady przystępuje do podjęcia uchwały i prosi o opinie komisji.
Pozytywne opinie w załączeniu.
Następnie czyta projekt uchwały.
Po jej odczytaniu zarządza głosowanie w wyniku którego jednogłośnie wyrażono zgodę na nieodpłatne przejęcie nieruchomości położonej w Bolesławcu budynek Policji na rzecz Gminy Bolesławiec.

10.Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie Planu Rozwoju
Lokalnego
------------------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady przystępuje do podjęcia przedmiotowej uchwały której zmiana polega na dopisaniu budowy placów zabaw w Mieleszynie Chróścinie
i Żdżarach oraz zmiana terminu realizacji budowy kanalizacji.

Radna Jakubczyk wnosi o ujęcie w PRL wymianę sieci wodociągowej w Mieleszynie jako pkt 35 planu
Następnie Przewodnicząca Rady zarządza głosowanie nad wnioskiem Radnej Jakubczyk który przyjęto jednogłośnie.

Radny Mączka pyta czy jest możliwość dofinansowania wymiany sieci wodociągowej w Mieleszynie.
Wójt odpowiada, że będzie złożony wniosek do PROW- Program Rozwoju Obszarów Wiejskich gdzie jest możliwość dofinansowania 75% wartości kosztorysowej netto zadania.
Radny Dańko wnosi o wyeliminowanie z Planu Rozwoju Lokalnego budowy placów zabaw.
W związku z wnioskiem Radnego Dańki Przewodnicząca Rady pyta kto jest za wyeliminowaniem z Planu Rozwoju Lokalnego punktu 34 dotyczącego placów zabaw i zarządza głosowania którego wynik jest następujący:

Za glosowało 11 radnych
Przeciw 2 radnych
Wstrzymało się 2 radnych

Na podstawie powyższego budowa placów zabaw w PRL pozostaje.
Następnie Przewodnicząca Rady poddaje pod głosowanie sprawę termomodernizacji budynku Urzędu Gminy w wyniku którego jednogłośnie opowiedziano się za przyjęciem w planie termomodernizacji budynku Urzędu.

Radny Dulski pyta dlaczego nie jest ujęty w tym planie budowa placu zbaw w Piaskach.

Wójt odpowiada,że Kamionka ze środków Funduszu sołeckiego planuje budowę placu zabaw obok Sali OSP i ten plac będzie służył obu sołectwom. Ponadto Piaski nie mają terenu na plac zabaw.

Przewodnicząca Rady czyta projekt uchwały w sprawie zmiany załącznika 1i2 Planu Rozwoju Lokalnego po czym zarządza głosowanie którego wynik jest następujący:
Za głosowało - 11 radnych
Przeciw - 2 radnych
Wstrzymało się - 2 radnych
Treść planu w załączeniu.

11. Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych radnych
gminy oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady Gminy w Bolesławcu Pani Justyna Lipska złożyła informację o złożonych oświadczeniach majątkowych Radnych Gminy Bolesławiec za rok 2008 stwierdzając,że złożone zostały prawidłowo i w ustawowym terminie.
Treść informacji w załączeniu.
Następnie Wójt Gminy Pan Leszek Dominas przedłożył informację o złożonych oświadczeniach majątkowych kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Sekretarz Gminy, Skarbnika Gminy,Kierownika USC, Kierownika GOPS oraz dyrektorów szkół. Oświadczenia złożono w wymaganym terminie i prawidłowo zgodnie z wymaganym drukiem.
Informacja na piśmie w załączeniu.


12. Informacja o gospodarce wodno-ściekowej i gospodarce odpadami na
terenie Gminy.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Informację na temat gospodarki wodno-ściekowej i gospodarce odpadami przedstawiła Pani Brząkała Bożena Inspektor ds. ochrony środowiska.
Treść informacji w załączeniu.

Radny Dulski pyta dlaczego wycofano duże kosze na szkło kolorowe.

Wójt - ponieważ jest zgoda na łączenie szkła białego z kolorowym.

Radna Jakubczyk pyta czy przerób na oczyszczalni będzie dostateczny jak cała gmina będzie skanalizowana i czy w związku z tym nie należy jej rozbudować.

Pani Bożena Brząkała odpowiada,że trudno odpowiedzieć czy rozbudowywać czy budować nową bo są lepsze technologie oczyszczania.

Radny Dańko wnosi aby rozwiązanie problemu oczyszczalni ścieków powierzyć fachowcom i dopiero podjąć decyzję.

13.Interpelacje,wnioski zapytania
---------------------------------------------

Radna Jakubczyk składa wniosek do Radnego Powiatu Wieruszowskiego Panu Zawadzie Piotrowi aby w budżecie powiatu na rok 2010 zabezpieczyć środki na dokończenie chodnika w Mieleszynie i wykonanie modernizacji drogi przez wioskę w Mieleszynie.

Przewodnicząca Rady informuje, że jest uszkodzona studzienka na osiedlu obok placu zabaw.
Wójt odpowiada, że studzienka jest zrobiona.

Radny Dulski wnioskuje o załatanie dziur na drodze przez Kamionkę i Piaski.

Przewodnicząca Rady wnosi o usunięcie chwastów na ulicy Szkolnej przy posesji P.Słupianek w Bolesławcu.

Radny Chmielewski wnioskuje o nadanie imienia szkole w Bolesławcu
„Jana Pawła II"
Wójt odpowiada,że dyrektor szkoły czyni starania by nadać imię tej szkole Wojsk Ochrony Pogranicza.Na ten temat będzie spotkanie w szkole.
Następnie Wójt przedstawił projekt Studium zagospodarowania przestrzennego Gminy.


14. Zamknięcie obrad sesji
-----------------------------------

Przewodnicząca Rady Pani Justyna Lipska stwierdziła wyczerpanie porządku sesji i zamknęła obrady.

Metryka

sporządzono
2009-12-24 przez Zdzisława Bęben
udostępniono
2009-12-24 01:00 przez Arkadiusz Bak
zmodyfikowano
2009-12-24 11:27 przez Arkadiusz Bak
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
194
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.