Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu
Menu góra
Strona startowa Aktualności Protokoły z sesji Rok 2009
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Protokół z XX sesji Rady Gminy w Bolesławcu - Rok 2009, menu 1048, artykuł 1419 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rok 2009

Protokół z XX sesji Rady Gminy w Bolesławcu


PROTOKÓŁ
sporządzony w dniu 25 listopada 2008 roku z XX Sesji Rady Gminy w Bolesławcu, która odbyła się w budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Bolesławcu
--------------------------------------------------------------------------------------------


1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
-----------------------------------------------------------------------

Otwarcia XX sesji Rady Gminy w Bolesławcu dokonała Przewodnicząca Rady Pani Justyna Lipska.
W oparciu o załączoną listę obecności stwierdziła,że posiedzenie jest prawomocne.


2. Przyjęcie porządku sesji.
------------------------------------
Przewodnicząca Rady zaproponowała przyjęcie porządku sesji jak w otrzymanych zawiadomieniach o sesji z dopisaniem w punkcie podjęcie uchwały w sprawie opłaty targowej treści: podjęcie decyzji w sprawie opłaty od posiadania psów.
Propozycja Przewodniczącej w drodze głosowania została przyjęta jednogłośnie.

3. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji
------------------------------------------------------
Protokół był wyłożony do wglądu został przyjęty bez zmian jednogłośnie.


4. Informacja Wójta Gminy o pracy w okresie między sesyjnym
------------------------------------------------------------------------------------
Informacja na piśmie w załączeniu.
Po złożonej informacji przez Wójta Gminy Pana Leszka Dominasa Przewodnicząca Rady otwarła na jej temat dyskusję.

Radny Mączka wskazuje na obowiązki i podziały w zakresie utrzymania dróg /rynek w Bolesławcu ,chodnik w Goli/radny nie słyszał o tych inwestycjach w informacji Wójta.

Radny Maślanka Bronisław - Bulwersuje go ostatnie zdanie w piśmie Starosty. Radny uważa,że jest to odbijanie piłeczki.Robimy zadania powiatu są wydatki na kanalizację i to powinno być priorytetem.

Radna Jakubczyk - Powiat się nie przejmuje naszymi wnioskami np. z Mieleszyna na drogi w Bolesławcu pieniądze musza się znaleźć.
Wójt odpowiada,że pismo z powiatu ma charakter ogólny
Na przebudowę Rynku Starostwo nie chce pieniędzy od gminy.


5. Podjęcie uchwały w sprawie podatku od nieruchomości
---------------------------------------------------------------------------
Przewodnicząca Rady przed przystąpieniem do podjęcia uchwał poinformowała w jaki sposób przeprowadzi głosowanie przy ustalaniu stawek podatku tzn.
przy różnych stawkach proponowanych przez komisje głosowanie rozpocznie od stawki najniższej, natomiast w przypadku identycznych stanowisk dwóch komisji głosowane będą stawki tych dwóch Komisji.
Następnie prosi o opinie komisji.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej przedstawia stawki podatku od nieruchomości ustalone na posiedzeniu komisji.
Treść w załączeniu.
Radny Mączka pyta Wójta czy ościenne apteki płacą podatek od działalności czy od świadczeń zdrowotnych.

Wójt odpowiada,że płacą od działalności i apteka w Bolesławcu tez będzie taki podatek płaciła.

Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Pan Dańko Tadeusz wnosi aby przy ustalaniu wysokości stawek podatkowych brać pod uwagę realia życiowe.
Radny uważa, że propozycje Wójta były rozsądne ponieważ wzięty był pod uwagę wskaźnik inflacyjny. Radny podkreśla,że proponowane stawki przez rząd dotyczą różnych środowisk w kraju. Inne realia są w Warszawie, zarobki, ceny,a inne w Bolesławcu.W związku z tym Radny prosi o wzięcie pod uwagę wszystkie grupy społeczne w gminie przy ustalaniu podatku, aby obciążenia podatkowe były w miarę podobne,zbliżone zarówno dla rolników, transportowców jak i prowadzących działalność gospodarczą.

Radny Mączka uważa,że nie wszyscy muszą być handlowcami bo ta dziedzina najlepiej się opłaca.Handlowiec nie musi siać ani zbierać a dochód i tak ma wyższy.

Radny Dańko uważa,że to nie są argumenty bo działalność to nie tylko handlowcy ale to produkcja,usługi i inne dziedziny życia.W tutejszej gminie nie ma warunków do rozwoju działalności, a w dochodach gminy ta dziedzina zajmuje drugie miejsce.Komisja Gospodarcza miała wypracować perspektywy

rozwoju działalności gospodarczej na terenie gminy, a podczas omawiania tej kwestii skupiła się nad ewidencją działalności prowadzonej przez Wójta Gminy.
Radny Dańko jeszcze raz podkreśla aby zastosować równe obciążenia dla wszystkich grup zawodowych w gminie.

Radny Bieniek popiera wniosek Radnego Dańki aby równo traktować wszystkie grupy zawodowe przy ustalaniu podatków,ponieważ jesteśmy radnymi gminy a nie poszczególnych grup społecznych.
Nie można indywidualnie podchodzić do danej sprawy.

Po wysłuchaniu propozycji stawek podatku od nieruchomości poszczególnych komisji których treść stanowi załącznik do protokółu Przewodnicząca Rady przystępuje do głosowania stawki najniższej:

1. Od gruntów:

a/ związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,69 zł od 1m 2

W drodze głosowania powyższą stawkę podatku przyjęto jednogłośnie.

b/ pod jeziorami,zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych - 3,90 złotych od 1 ha powierzchni
W drodze głosowania tę stawkę podatku przyjęto jednogłośnie.

c/ pozostałych,w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - 0,21 złotych od 1m2 powierzchni

II.Od budynków lub ich części:

a/ od mieszkań - 0,20 złotych powierzchni użytkowej

b/ związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych - lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej - 16.70 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej

Głosowanie:
Za w/w stawką głosowało - 3 radnych
Przeciw - 2 radnych
Wstrzymało się - 7 radnych przy obecnych 12 radnych na sali obrad

Na podstawie powyższego głosowania pozostaje stawka 16.70 złotych/1m2 powierzchni użytkowej.

c/ zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - 9.24 złotych.
Stawkę tę przyjęto jednogłośnie

Głosowanie poszczególnych stawek podatku od budynków zajętych na prowadzenie działalności w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych:

Jako pierwsza głosowana jest najniższa stawka w wysokości - 3.60 złotych
za 1 m 2 powierzchni użytkowej

Wynik głosowania:

Za głosowało - 5 radnych
Przeciw - 6
Wstrzymał się - 1 radny

Następnie stawka - 3.70 złotych za 1 m2 powierzchni użytkowej
Wynik głosowania:

Za głosowało - 2 radnych
Przeciw - 7 radnych
Wstrzymało się - 4 radnych

Następnie stawka 3.76 złotych za 1m2 powierzchni użytkowej

Wynik głosowania następujący:

Za głosowało - 8 radnych
Przeciw - 2 radnych
Wstrzymało się - 3 radnych

e/ pozostałych w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego
Stawka 5,00 złotych od 1 m2 powierzchni użytkowej
Głosowanie
Za ta stawką głosowało - 6 radnych
Przeciw - 1 radny
Wstrzymało się 4 radnych

III. Od budowli 2 % wartości

Cała uchwała podatku od nieruchomości w drodze głosowania została przyjęta jednogłośnie. Treść uchwały w załączeniu.


6. Podjęcie uchwały w sprawie podatku rolnego
---------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady przystępuje do uchwalenia podatku rolnego na rok 2009 i prosi o pinie komisji.
Wszystkie komisje proponują cenę 1q żyta do obliczenia podatku rolnego na rok 2009 w wysokości 40 złotych
W związku z czym Przewodnicząca Rady zarządza głosowanie nad stawką 40 złotych ceny 1 q żyta do obliczenia podatku rolnego na rok 2009 w wyniku którego tę cenę przyjęto jednogłośnie.

Nie będzie podejmowana uchwała w sprawie podatku leśnego ponieważ Rada Gminy pozostawia stawkę rządową.

7. Podjęcie uchwały w sprawie podatku od środków transportowych
-----------------------------------------------------------------------------------------

Komisja Rewizyjna proponuje załącznik 1,2,3, 5, 6 i 7 do uchwały w sprawie podatku od środków transportowych uchwalić propozycję Wójta, natomiast w załączniku 4 - dwie osie przy jednej osi jezdnej
- od 12 do 18 t - 1.650,00 zł od pojazdu, przy innych systemach zawieszania osi
jezdnej proponuje - 1.850,00zł od pojazdu.
- od 18 do 25 t przy jednej osi 1.750,00 zł, przy innych systemach zawieszenia osi proponuje - 1.950,00 zł od pojazdu.
- od 25 do 31 t przy jednej osi jezdnej 1.950,00 zł, inne systemy zawieszenia osi
proponuje - 1.950,00 zł od jednego pojazdu.
- niemniej niż 31 t przy jednej osi jezdnej 1.950,00 zł, inne systemy zawieszenia proponuje - 2.040,00 zł od pojazdu.
Trzy osie w tym załączniku komisja proponuje pozostawić bez zmian - jak
w propozycji Wójta.

Komisja Gospodarcza oraz Komisja Budżetu i Finansów proponuje przyjąć propozycje Wójta.
W związku z wcześniejszą zapowiedzią Przewodniczącej o sposobie głosownia Przewodnicząca Rady przystępuje do głosowania propozycji dwóch komisji która w drodze głosowania została przyjęta jednogłośnie.
Treść uchwały wraz z załącznikami w załączeniu do protokółu.


9. Podjęcie uchwały w sprawie opłaty targowej i podjęcie decyzji w sprawie
opłaty od posiadania psów.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Przewodnicząca Rady przystępuje do głosowania następujących stawek opłaty targowej:

1/ od osób fizycznych, prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie
posiadających osobowości prawnej handlujących produktami rolniczymi
nieprzetworzonymi - 7 złotych jest to propozycja Komisji Gospodarczej i 
Ochrony Środowiska Natomiast pozostałe komisje proponują 10 złotych

W związku z powyższymi stawkami Przewodnicząca Rady zarządza głosowanie którego wynik jest następujący:

Za stawką 10 złotych:

Za głosowało - 5 radnych
Przeciw - 8 radnych
Wstrzymało się - 0
Następnie Przewodnicząca Rady przystępuje do głosowania stawki 7 złotych którego wynik jest następujący:
Za głosowało - 8 radnych
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 5 radnych
Pozostaje stawka opłaty 7 złotych

2/ od osób fizycznych, prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie
posiadających osobowości prawnej handlujących innymi produktami
niż wymienione w pkt. 1
- przy sprzedaży z pojazdu bez względu na jego rodzaj - 4 zł.

Przewodnicząca Rady przystępuje do głosowania stawki 4 złotych którego wynik jest następujący:
Za głosowało - 11 radnych

Przeciw - 1 radny
Wstrzymał się - 1 radny
Pozostaje stawka 4 złote
- przy sprzedaży ze straganu, stoiska, stolika i innych urządzeń i miejsc
handlowych - 30 zł.

Sołtys z Bolesławca uważa,że 30 złotych opłaty targowej to stawka za wysoka.

Radca prawny informuje, że 4 złote to dotyczy głownie handlu obwoźnego, choć stwierdza, że handel obwoźny nie podlega opłacie targowej bo jest to dostawa towaru do domu.Ci handlujący też płacą podatki i jak się odwołają do sądu to gmina sprawy nie wygra.

Radny Dańko uważa,że powinni płacić bo zajmują pas drogi.

Przewodnicząca Rady zarządza głosowanie nad stawką 30 złotych którego wynik jest następujący:

Za głosowało - 10 radnych
Przeciw - 0
Wstrzymało się - 3 radnych
Pozostaje stawka 30 złotych
Treść uchwały w sprawie opłaty targowej stanowi załącznik do protokółu.

Podjęcie decyzji w sprawie opłaty od posiadania psów.
----------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady informuje, że Komisja Gospodarcza zaproponowała podjęcie uchwały w sprawie opłaty od posiadania psów na rok 2009 w wysokości 10 złotych od psa.

Radny Dańko stwierdza, że jak nie zostanie uchwalona opłata od posiadania psów to będzie więcej wałęsających się psów.

Radca prawny Jerzy Dela informuje,że opłata od posiadania psów nie rozwiązuje kwestii wałęsających się psów. Jest uchwała Rady Gminy w sprawie przestrzegania porządku i czystości na terenie gminy w której mówi się jak należy postępować z wałęsającymi się psami.

Radny Maślanka jest przeciwny opłacie od posiadania psów bo kto będzie zajmował się wałęsającymi psami.Radny uważa,że psy powinny być

oznakowane bo inaczej trudno ustalić ich właściciela a tym samym wyegzekwowanie opłaty.

Radca Prawny informuje, że w Gminie Łubnice były oznakowane psy,gmina poniosła koszty na zakup oznakowań /blaszek /a efektu nie było i ostatecznie Gmina Łubnice nie uchwala tej opłaty.

Przewodnicząca Rady informuje,że Wójt za oddanie psa do schroniska płaci 400 złotych.

Radny Dulski uważa,że 10 złotych opłaty od psa należy uchwalić.

Sołtys z Bolesławca informuje,że trudno ustalić właściciela psa. Nie każdy zgłasza i nie składa oświadczenia. Radni są za uchwaleniem tej opłaty, ponieważ są rolnikami i ta opłata ich nie dotyczy.

Radna Jakubczyk stwierdza,że Gmina jest ubezpieczona i z tego tytułu można uregulować sprawę wałęsających się psów.

Radca prawny Jerzy Dela informuje, że Gmina nie odpowiada za psy

Radny Bieniek stwierdza, że jest to problem ogólnopolski i jeśli rząd nie podejmie odpowiednich decyzji to Rada tej kwestii nie rozwiąże.

Sołtys z Chróścina prosi aby tej opłaty nie uchwalać,
tylko przesłać kurendy aby zamykać psy.

Przewodniczący Rady pyta kto jest za tym aby tej opłaty nie uchwalać
i zarządza głosowanie którego wynik jest następujący:

Za głosowało - 4 radnych
Przeciw - 9
Wstrzymało się - 0

Następnie zarządza glosowanie nad stawką opłaty od posiadania psów w wysokości 10 złotych którego wynik jest następujący:

Za głosowało - 9 radnych
Przeciw - 4 radnych
Wstrzymało się - 0



10. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia wysokości ekwiwalentu dla
członka OSP za udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu
pożarniczym
----------------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady przed przystąpieniem do podjęcia przedmiotowej uchwały prosi o opinie komisji.
Następnie rozpoczyna głosowanie nad stawką najniższą tj.15 złotych na godzinę za udział w akcji przeciwpożarowej i 5 złotych na godzinę za udział w szkoleniu.
Wynik głosowania jest następujący:

Za głosowało 0
Przeciw - 10 radnych
Wstrzymało się - 3 radnych

Następnie zarządza glosowanie nad stawką 15 złotych na godzinę za udział w akcji pożarniczej i 10 złotych za szkolenie pożarnicze wynik głosowania jest następujący:

Za głosowało - 10 radnych
Przeciw - 0
Wstrzymało się 3 radnych
Pozostaje stawka 15 złotych i 10 złotych.
Treść uchwały w załączeniu.

11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wykup nieruchomości gruntowych z przeznaczeniem pod przepompownię ścieków w obrębie ewidencyjnym Bolesławiec i Kolonii Bolesławiec Chróścin
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady przystępuje do podjęcia uchwały w sprawie wykupu nieruchomości i prosi o opinie komisji
Pozytywne opinie komisji w załączeniu.
Następnie przystępuje do głosowania po wcześniejszym odczytaniu projektu uchwały w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie.


12. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2008.
-------------------------------------------------------------------------------------------

Skarbnik Gminy informuje o proponowanych zmianach które stanowią załącznik do uchwały.

Radny Dulski pyta dlaczego trzeba dołożyć aż 35.000 złotych do kanalizacji, czy dodatkowo wykonane prace nie były ujęte w projekcie budowy kanalizacji.

Wójt odpowiada,że było kilka dodatkowych odwiertów i trzeba było przeprojektować bo właściciele gruntów nie zgadzali się na przejście przez grunt gdzie przewidywał projekt.Ponadto nie były uwzględnione dodatkowe przyłącza co spowodowało wzrost kosztów.

Radny Mączka pyta czy te przyłącza są w tej kwocie.

Wójt odpowiada, że mieszczą się w tej kwocie.

Radna Jakubczyk stwierdza,że jeśli ktoś robi projekt z za biurka to na koszt projektanta powinny być zmiany w projekcie.

Wójt odpowiada, że to nie koszty związane z projektem tylko sytuacja na linii po której biegnie kanalizacja,ponieważ w sąsiedztwie znajdowały się ruiny budynku mieszkalnego i gospodarczego i właściciele nie zgadzali się na przebieg w tym miejscu kanalizacji trzeba było zmienić trasę przez wolne działki i  dzięki czemu dwie działki dodatkowo są uzbrojone.

Następnie Wiceprzewodnicząca Rady czyta projekt zmian w budżecie na rok 2008 po czym Przewodnicząca zarządza glosowanie w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie.

13. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na realizację zadania inwestycyjnego w gminie.
---------------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady prosi o opinie komisji.
Pozytywne opinie komisji w załączeniu.
Następnie Wiceprzewodnicząca Rady czyta projekt uchwały po czym Przewodnicząca Rady zarządza glosowanie w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie.

14. Zapoznanie się z protokółem Komisji Budżetu i Finansów z objazdu szkół
---------------------------------------------------------------------------------------------

Protokół z objazdu szkół przedstawił Przewodniczący Komisji Budżetu
i Finansów Pan Dańko Tadeusz. Treść protokołu w załączeniu.

Następnie Przewodnicząca Rady otwiera dyskusję.

Radny Maślanka wnosi o wydłużenie czasu pracy w przedszkolu w Żdżarach
Następnie pyta kiedy będzie zrealizowany jego wniosek w sprawie reorganizacji szkół.

Przewodnicząca Rady informuje, że jeśli będzie konkretny wniosek,że zmieniamy organizację sieci szkół to do końca lutego 2009 roku trzeba podjąć uchwałę o zamiarze zmiany w szkołach.

Radny Maślanka stwierdza,że nie jest pełna informacja Komisji na temat szkół bo brak jest wydatków na szkoły.Radny prosi aby podać ile gmina otrzymała subwencji a ile dołożyła z budżetu na utrzymanie szkół.
Ponadto Radny prosi o naprawę ściany na sali gimnastycznej w Żdżarach bo jest tam supereks który nie spełnia właściwej roli bo przecieka i ściana niszczeje.

Radny Maślanka uważa,że trzeba coś zrobić ze szkołami bo klasy łączone nie spełniają właściwej roli. Uczniowie nie nauczą się dobrze.

Przewodnicząca Rady prosi o sformułowanie właściwego wniosku.

Radny Maślanka składa wniosek następującej treści:
W Bolesławcu pozostawić Gimnazjum i klasy I-III. Klasy IV-VI z Bolesławca rozwieźć do pozostałych szkół.
Godziny dowozu tak dostosować aby z jednej miejscowości zabierać, a do następnej dowozić, tak by nie było pustych przejazdów.

Radna Jakubczyk informuje,że jest rozdzielność nauki języka polskiego i matematyki. Łączone są zajęcia techniki,plastyki,w-f

Radny Bieniek uważa,że nie ma nic gorszego jak dowóz dzieci do szkół.
Dziecko najlepiej czuje się na miejscu o której godzinie skończy lekcje to wraca do domu nie siedzi na świetlicy. W klasach łączonych też można się dobrze nauczyć.

Radny Mączka informuje,że był hałas w Mieleszynie jak łączono klasy żeby tego nie robić a teraz radny z Mieleszyna stwierdza, że łączenie klas to dobra sprawa.

Radny Dulski pyta czy komisja podczas objazdu szkół zwróciła uwagę na brak kuchni w szkole w Bolesławcu .

Przewodniczący Komisji informuje,że dyrektor szkoły w Bolesławcu nie wspominał o tym problemie.

Wójt - szkoda,że radni tak dużo dyskutowali na temat opłaty od posiadania psów a nie nad innymi ważnymi problemami.
Wójt stwierdza, że mało samorządów nie dokłada do szkół. Subwencja jest na wynagrodzenia dla nauczycieli a do remontów ciągle się dokłada bo są zalecenia SANEPIDU. Ponadto niektórzy dyrektorzy robią więcej jak zaplanowane.
Mają robić podłogę w klasie to zrobią również na korytarzu i stąd te przekroczenia.
Ściana sali gimnastycznej w Żdżarach zostanie ocieplona.

W nawiązaniu do wniosku Radnego Maślanki w sprawie rozwozu klasy IV-VI do trzech placówek w gminie jest trudnym rozwiązaniem bo jak podzielić Bolesławiec i do której placówki dowozić z Boleslawca.
Ponadto Wójt informuje, że łączenia są tylko plastyki,techniki i W-F,historia, przyroda 1 lekcja łączona, druga nie
Natomiast język polski i matematyka są całkowicie prowadzone rozdzielnie.

Radny Dańko uważa,że głosowanie nad wnioskiem Radnego Maślanki może odbyć w terminie późniejszym po otrzymaniu informacji o poniesionych wydatkach finansowych na oświatę bo na chwilę obecną jest połowa informacji.
Należy wziąć pod uwagę to co było mówione na kongresie gmin na temat oświaty w którym uczestniczył Wójt.

Wójt odpowiada, że na kongresie gmin mówiono,że sześciolatki pójdą do pierwszej klasy i że będą środki na doposażenie tych klas.
Pensum nauczycieli ma być podniesione od 2009 roku o 1 godzinę tygodniowo następnie o 2 godziny aż do 4 godzin tygodniowo poza ramowym planem nauczania.

Radny Dańko uważa,że temat oświaty trzeba przesunąć i poczekać na politykę państwa w tym temacie.


Radny Maślanka wnosi aby przy składaniu informacji o wydatkach finansowych na szkoły podać osobno płace dla nauczycieli i osobno wydatki na remonty.
Radny Maślanka wnioskuje o zniesienie łączenia wszystkich lekcji w szkole
w Żdżarach.

Przewodnicząca Rady pyta kto jest za tym aby przegłosować ostatni wniosek Radnego Maślanki dotyczący zniesienia łączenia klas w szkole w Żdżarach
i zarządza głosowanie którego wynik jest następujący

Za głosowało - 4
Przeciw - 5
Wstrzymało się - 3 przy obecnych 12 radnych na sali obrad


Radny Bieniek mówi o rozwoju dzieci w gminach podkreślając konieczność rozwoju zainteresowań dzieci


15. Wystąpienie przedstawiciela Łódzkiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego
-----------------------------------------------------------------------------------
Przedstawiciel Łódzkiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego Pan Janusz Tomala poinformował radnych i sołtysów o dopłatach obszarowych ONW i innych bezpośrednich dopłat rolniczych obowiązujących od stycznia 2009 roku.

16.Interpelacje,wnioski, zapytania
----------------------------------------------

Radna Jakubczyk wnioskuje o:

1. Interweniować w sprawie drogi w Mieleszynie Kolonia Bolesławiec, ponieważ droga została źle wykonana położona nawierzchnia klei się do butów i kół samochodów nie nadaje się do użytku.
2. Spowodować dokonanie modernizacji drogi powiatowej w Mieleszynie przez wioskę wraz z chodnikiem.

Radca Prawny Jerzy Dela odpowiada, że na drogę w Mieleszynie na Koloni Bolesławiec została złożona reklamacja. Jest 3 lata gwarancji na tę drogę.

Radny Mączka wnosi o naprawę chodnika w Goli przed zimą obok Kaczmarka.

Radny Maślanka - Wykonać chodnik w Żdżarach od Pana Froń do przystanku PKS przed Radostowem,obok Pana Wieczorka oraz Pana Cierkosza i założyć rurę.
Zebrać ziemię,wykopać rów,założyć przepusty i nawieźć kamień na drogę w Żdżarach obok Sali OSP.
Wykonać drogę w Żdżarach obok Fiącka oraz na Podjamie przed lasem w lewo.
Poprawić studzienki kanalizacyjne.
Obciąć krzewy na Sołectwie w Żdżarach /działka gminna/.

Przewodnicząca Rady Pani Justyna Lipska pyta czy przegłosować wniosek radnego Maślanki na tej sesji czy dopiero po sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za rok 2008 w I kwartale 2009.
Radny Maślanka informuje, że nauczyciele nie uczą więcej godzin jak potrzeba po godzinie trzynastej szkoła jest pusta. Różne rzeczy działy się w szkole w Żdżarach po południu a jak się zwróciło dyrektorowi uwagę to dzieci musiały wynieść się do innej szkoły.
Radny Maślanka zgadza się aby nie głosować dzisiaj jego wniosku ale koniecznie w I kwartale 2009 do połowy lutego lub na ostatniej sesji w roku bieżącym.

Radny Mączka informuje,że musi być informacja dla rodziców w szkołach.

Przewodnicząca Rady informuje,że po podjęciu uchwały o zamiarze zmiany siatki szkół informacja winna być przedłożona w szkołach.

Radna Jakubczyk wnosi aby utworzyć oddział integracyjny w szkole
w Chróścinie.
Wnioskuje o dokonanie szczegółowego rozpoznania czy w projekcie kanalizacji w Mieleszynie jest ujęty wodociąg.
Ponadto Radna zwraca uwagę Radnemu Maślance,że przedstawione sytuacje
w szkole w Żdżarach należało rozwiązać na bieżąco z dyrektorem szkoły
w tamtym czasie.

16. Zamknięcie obrad sesji
------------------------------------

Przewodnicząca Rady stwierdziła wyczerpanie porządku sesji i zamknęła obrady.

Metryka

sporządzono
2009-03-14 przez Zdzisława Bęben
udostępniono
2009-03-14 01:00 przez Arkadiusz Bak
zmodyfikowano
2009-04-14 11:21 przez Arkadiusz Bak
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
222
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.