Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu
Menu góra
Strona startowa Aktualności Protokoły z sesji Rok 2006
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Protokół II sesji Rady Gminy w Bolesławcu - Rok 2006, menu 1046, artykuł 1034 - BIP - Urząd Miasta i Gminy w Bolesławcu”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rok 2006

Protokół II sesji Rady Gminy w Bolesławcu

PROTOKÓŁ
z II Sesji Rady Gminy w Bolesławcu która odbyła się w dniu 6 grudnia 2006 roku o godz.9.00 w Gminnym Ośrodku Kultury w Bolesławcu

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad
------------------------------------------------------------------

Otwarcia II sesji Rady dokonała jej Przewodnicząca Pani Lipska Justyna.
W oparciu o załączoną listę obecności stwierdziła, że obrady są prawomocne.
Lista obecności w załączeniu /14 radnych obecnych na sesji/

2. Przyjęcie porządku obrad
-----------------------------------

Przewodnicząca Rady zaproponowała przyjęcie porządku sesji jak w otrzymanych zawiadomieniach o sesji.
Propozycja Przewodniczącej w drodze głosowania została przyjęta
jednogłośnie.


3. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji
---------------------------------------------------
Protokół był wyłożony do wglądu. W drodze głosowania został przyjęty bez zmian przy jednym głosie wstrzymującym.


4. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania z funkcji Sekretarza Gminy Pana Jacka Walczaka
------------------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady czyta wniosek Wójta Gminy Bolesławiec Pana Pietrasa Stefana w sprawie odwołania Sekretarza Gminy Bolesławiec

Następnie otwiera dyskusję.
W związku z jej brakiem czyta projekt uchwały w sprawie odwołania Sekretarza Gminy Bolesławiec i zarządza głosowanie w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie przy obecnych 14 radnych na sali obrad.
Treść uchwały w załączeniu.

5. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania z funkcji Zastępcy Kierownika USC Pana Jacka Walczaka.
----------------------------------------------------------------------------

Przewodnicząca Rady czyta treść wniosku Wójta Gminy Bolesławiec Stefana Pietrasa w sprawie odwołania Zastępcy kierownika USC Pana Jacka Walczaka.
Po czym czyta projekt uchwały i zarządza głosowanie w wyniku którego uchwałę przyjęto jednogłośnie.
Treść uchwały w załączeniu.


6. Wręczenie zaświadczenia stwierdzającego o wyborze Wójta Gminy Bolesławiec
----------------------------------------------------------------------------


Wręczenia zaświadczenia o wyborze na Wójta Gminy Bolesławiec Pana Leszka Dominasa po jego odczytaniu dokonał Przewodniczący Gminnej Komisji Wyborczej Pan Michał Wykrota.

7. Ślubowanie Wójta
---------------------------

Wójt Gminy Bolesławiec Pan Leszek Dominas złożył ślubowanie w obecności Radnych czytając rotę ślubowania.
Ślubowanie zostało przyjęte.

8. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2006
-------------------------------------------------------------------------------


Skarbnik Gminy Pan Jarosław Jeziorowski przedstawia proponowane zmiany w budżecie Gminy na rok 2006 stanowiące załącznik do protokółu.
Następnie Przewodnicząca Rady otwiera na ich temat dyskusję.

Radny Mączka wnosi o dokonanie przesunięcia z działu Gospodarka Komunalna kwoty 2.500 złotych na straże na wymianę drzwi wejściowych do strażnicy w Goli.

Radny Maślanka pyta o załącznik Nr 4 do zmian w budżecie Radny stwierdza,że Chotynin został wyłączony z inwestycji kanalizacyjnej.
a pozostała na WPI kwota 560 tys. złotych czego ona dotyczy.

Radna Jakubczyk pyta jak daleko została posunięta inwestycja na Chobocie co zostało zrobione a co jest planowane,ponieważ zwiększono kwotę z 5.000 złotych na 10.000. Były też pełne wpłaty mieszkańców na ten cel.

Skarbnik odpowiada, że jest możliwość przesunięcia z działu Komunalka na straże kwoty 2.5000 złotych.

Odnośnie załącznika 4 WPI do zmian Skarbnik informuje,że plan nakazywał wykorzystanie tych środków w roku 2006 na kanalizację ale inwestycja nie ruszyła stąd te środki.

Odnośnie pytania Radnej Jakubczyk Skarbnik odpowiada, że jest wykonany projekt na budowę wodociągu na Chobot.
Dalsza realizacja tej inwestycji nastąpi w roku 2007.

Radna pyta jaka była kwota za wykonanie projektu a w jakiej wysokości kosztorys na wodociąg na Chobocie.

Skarbnik odpowiada,że sprawdzi wysokość zapłaty za projekt budowy wodociągu na Chobot i kosztorys i odpowie na następnej sesji.

Radny Maślanka pyta czy kwota 420 tys.złotych jest w budżecie gminy czy tylko na papierze bo w budżecie jest inna kwota.

Skarbnik odpowiada,że w budżecie był plan na kanalizację na lata 2005,2006i2007 i inna kwota.
W roku 2005 wszystko było pokryte z własnych środków gminy
W roku 2006 to pożyczka /30%/ i środki własne gminy oraz zwrot środków na inwestycje.

Przewodnicząca Rady stwierdza, że to są tylko zmiany w budżecie a budżet wcześniej był uchwalany i wszystkie te elementy są ujęte.


Maślanka stwierdza,że nie należy pisać bzdur bo to jest tylko na papierze.

Przewodnicząca Rady przystępuje do głosowania nad proponowanymi zmianami w budżecie gminy.Wcześniej poddaje pod głosowanie
wniosek Radnego Mączki w sprawie przesunięcia kwoty 2.500 złotych z Działu Gospodarki Komunalnej na Straże na zakup drzwi do strażnicy w Goli.
Wniosek przyjęto jednogłośnie.

Następnie Wiceprzewodnicząca Rady Pani Kubińska Wiesława czyta projekt uchwały po czym Przewodnicząca Rady zarządza głosowanie w wyniku którego zmiany w budżecie Gminy na rok 2006 przyjęto następująco:
Za głosowało - 13
Przeciw - 0
Wstrzymało - 1
Treść uchwały w załączeniu.

9. Sprawy różne.
----------------------

Radna Jakubczyk wnioskuje:
1. Nadawać numery projektom uchwał czytanych na sesji.
2. Przygotować prawne przekazanie dokumentacji i majątku gminy Wójtowi Gminy.
Radna proponuje prowadzić czytelną i otwartą politykę i ogłosić konkurs na stanowisko Sekretarza Gminy jak robią to inne gminy.

Proponuje również przy wybieraniu projektanta,rzeczoznawcy do wykonywania projektów kosztorysów dokonać wyboru w formie zapytania o cenę/powyżej 6.000 EURO /.

Przewodnicząca Rady Gminy Pani Lipska Justyna odpowiada Radnej Jakubczyk,że została powołana komisja,która dokonała przekazania sprzętu dotyczącego stanowiska Wójta i Sekretarza Gminy zgodnie z prawem.

Następnie Przewodnicząca Rady Gminy Pani Justyna Lipska zaproponowała aby 12 grudnia br.odbyła się sesja Rady Gminy w sprawie podatków bez posiedzeń komisji.

Radny Mączka sprzeciwia się tej propozycji i wnosi aby sesja w tym terminie odbyła się z poprzedzeniem posiedzeń komisji.
Radny uważa,że sprawa podatków jest ważną sprawą i komisje muszą się odbyć.

Radny Maślanka uważa,że może być sesja bez komisji.

Radny Dańko stwierdza,że powinny być komisje i proponuje połączenie posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów z Komisją Rewizyjną,ponieważ są to wspólne te same tematy.

Przewodnicząca Rady pyta kto jest za połączeniem posiedzenia Komisji Rewizyjnej z Komisją Budżetu i Finansów i zarządza głosowanie którego wynik jest następujący:

Za - 10 radnych
Przeciw - 1 radny
Wstrzymało się - 2

W związku z powyższym ustalono,że posiedzenie Komisji Gospodarczej i Ochrony Środowiska odbędzie się w dniu 8 grudnia br. o godz.9oo,
a posiedzenie Komisji Rewizyjnej z Komisją Budżetu i Finansów odbędzie się w dniu 8 grudnia br. o godz.13oo
Sesję ustalono na 12 grudnia 2006 roku w sprawie podatków oraz dołożyć uchwały w sprawie wynagrodzenia Wójta oraz diety dla Przewodniczącego Rady, Wiceprzewodniczącej,Radnych oraz sołtysów.
Zawiadomień nie wysyłać.

Przewodnicząca Rady informuje o sposobie wypełniania oświadczeń majątkowych i przypomina o terminie ich składania.
Informuje również,że interpelacje i wnioski należy składać na piśmie
zgodnie z obowiązującym prawem.

10.Zamknięcie obrad.

Przewodnicząca Rady stwierdziła wyczerpanie porządku sesji i zamknęła obrady.

Metryka

sporządzono
2006-12-06 przez Bęben Zdzisława
udostępniono
2006-12-06 01:00 przez Arkadiusz Bak
zmodyfikowano
2008-11-27 15:00 przez Arkadiusz Bak
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
186
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.